Summernights…

Helger när jag jobbar sent och sedan börjar tidigt så sover ofta Talibanen hos mormor. Det är lättast så. Slippa väcka tidigt,  lägga sent. Ja, ni fattar.

Ikväll fick jag reda på att det var liveband på campingen. Oh The joy tänkte jag som älskar allt sånt där.
Det är något magiskt med livemusik helt enkelt.
Det får själen att andas lite lättare.

Så här sitter jag. Ensam. Njutandes. Med en folköl och ser mörkret sänka sig över mig. Folk dansar. Barn skrattar och springer som dom sockerstinna, sommarlyckliga barn dom är.
Myggen gnager på mina fötter men just idag tänker jag inte bry mig.
Jag kan fortsätta knarka min xylocain imorgon!

Just nu är det att tanka livskvalitet som gäller.
Insupa varje liten del av den sommarlyckan alla pratar om.
Idag går det minsann fint.

För just nu är livet himla fint.
(Fråga mig inte 07.00 imorgon heh)

Det krävs inte så mycket för att göra en Elin lycklig.
Eller jo, kanske … men det kan vi väl ta en annan gång?

Nu – njutning!

image

image

image

Kommentera

