Snopp Tack … eller en lobotomi?

image

Wörk it Was.

En sådan där dag som bara går – fel.
Man tappar saker, man krossar saker och det är Skitmycket folk.
Det där med att skapa sig extra jobb är som inte helt jäfla lämpligt.

Så drar vi till med att den ”där” veckan är på ingång. Hitler framstår lika gosig som det där fluffiga fåret på lambireklamen och vore det inte för att det inte är acceptabelt så hade jag kanske bitit av både ett och tre huvuden idag.
Men så gör man ju inte.
Man är ju sööööörvismajnded lixom. In till benet.

Sådär värst mycket moral kanske jag inte har men jobbar man inom yrken där man har kundkontakt så får man banne mig vara trevlig oxå.  Annars söker man sig till ett annat yrke!

Få saker stör mig så sanslöst som människor inom serviceyrket med en bad attitude.  Får mig att gå i taket.
Därav är jag alltid trevlig.
Jag är så trevlig att leendet nästan fastnar och man vill så jäfla gärna att kunden skall få en bra upplevelse. Det är A och O.
Vad som sedan sker bakom väggarna där ingen ser – det är annorlunda. För där kan man sura. Eller vara tyst.

Jag hade tydligen varit tyst i 8 timmar fick jag höra innan jag gick hem för dagen.

”Är det något fel eller? Har inte sett dig öppna munnen idag”

Nej, du förstår lilla vän att all min kraft idag har gått åt att inte verbalt inte bita av huvudet på någon.  Du skall bara vara tacksam minsann!
Det sade jag iofs inte. Jag mumlade att jag inte hade något vettigt att säga och skyndade därifrån.

Kombinerad pre-period och ledsnad på korkade folk.

Men imorgon är det minsann ledigt. 
En hel dag innan vi går på 7 dagars turen. Oh The joy.
…och dom tyckte jag var tyst idag! Haha!

Imorgon åker vi till Uddevalla … så nu sluter jag ögonen och försöker drömma om något trevligt!
Som snopp. Antingen på mig eller någon annan. Inte så viktigt egentligen men : )

Sov gott mina vänner och hoppas ni har varit lite charmigare än jag idag!

(Och om texten är rörig och svamlig är det för att jag är en gnutta trött!)

Kommentera

