image

Vi har gått i semestermode här och det är så vansinnigt skönt!
Har inte fått gjort något av allt vi hade tänkt men vad gör väl det? Det kommer ju fler dagar. Vardagar. Det hinns med.
Även fast det gör lite ont i samvetet. Ja, Detta Ständiga samvetet!

I tisdags morse ringde S. En vän jag inte träffat på 3 år. Han bor i Motala och även fast det inte är så långt så blir det lätt så att man inte får tummen ur.
Men nu ringde han – och befann sig i Strömstad.
”Möt mig” och vi slängde oss i bilen, mötte upp och tog med hem. Är det semester så är det. Hej spontanitet!

Samma kväll ringde fröken fin. Som även hon bor långt bort.
”Hej, vi har packat och kommer imorgon”

Så två blev fem och vi har spenderat ett par dagar på stranden och en kväll på campingen.

image

Det har varit fantastiskt fint och det lixom bubblar lite under huden av lycka. Eller om det är dom där hundra graderna ute. Det kan vara det. Eller en kombination.

Mina fina, fina människor. Och min fina, fina unge!

Jag säger det igen: ett kollektiv med alla människor man älskar. Det vore fasen mig drömmen det. Eller i alla fall samma stad. Det här med alla mil imellan gör mig galen!

Så anyone – fixa mig ett kollektiv. Pronto!
Puppyeyes och allt det där!

Kommentera

