Let that shit go…

10153709_696035143768526_2087101650_n

 

 

Ok. Jag inser att jag ljög lite igår. Jag borde ha förutsett det. Inte fasen har jag varken fått städat eller möblerat om. Inte ett skit faktiskt. Det har varit alldeles för skönt att sitta vid datorn och dricka kaffe.
Äta en långsam frukost medan man läser en bok.
I should have known och jag ber om ursäkt och allt det där. Ingen är perfekt och allra minst jag kan man väl säga. På den punkten.

Däremot så är jag ganska glad – För jag har fått undan ett par samtal som gnagt mig ett tag och det lättade några kilo från axlarna.
Inget är på något vis över men det blev lite lättare att andas.

Sedan har jag försökt att pussla. Med jobb/dagis och hämtningstider. Det ÄR inte det helt lättaste det där. Speciellt inte när hälften av mina pass sträcker sig till åtta på kvällen.
Återigen tackar jag den lyckliga stjärnan för vänner och mormor som ställer upp med barnpassning när det krockar.
Annars vore det hela nästan alldeles kört.
Nu är i alla fall schemat lagt och det är bara att fixa dom där sena kvällarna och helgerna.
Anyone for barnvakt? : )

Så jovars, det blev nästan produktivt idag i alla fall. Och det där andra är garanterat kvar när jag kommer hem. Det är inte som att någon mystiskt kommer hit och städar. Även fast jag önskar det så att jag blir alldeles blå i ansiktet. Äsch, det är fredag. Hela helgen ligger framför oss.
Vi hinner, vi hinner.

Då är frågan – vad skall vi fylla denna helgen med? Om man bortser från städandet då? Blir det badväder månne?

Vad skall NI hitta på i helgen?

 

Förövrigt borde jag vara skittrött idag efter att ha somnat sådär vansinnigt sent igår (man är ju änna inte purung längre)
Men jag vaknade med ett leende och tackar återigen vännen för en hemskt trevlig kväll med Bach och Te!

Kommentera

