Bach och te-fika en sommarkväll…

472812edcea9079a72cee62f4a41daf3

 

Vissa vänner kommer och går. Andra består.
Några få av mina vänner har jag haft sedan … kan man kalla det barnsben? När man var runt 13-14 år? Det känns som att det är en evighet sedan. En halv livstid för att vara nästan helt exakt.

De vännerna kan det gå veckor, månader och år utan att jag träffar. Ingenting som gör ont, det bara är så – för livet kommer imellan. För alla parter.
Det fina med de vännerna är dock att det känns som igår när man ses igen. Det är inte konstlat, inte fel, inte stelt. Det är bara så himla fint att ses igen.

Senaste tiden har jag pratat lite med en sådan vän. En sådan som funnits en halv livstid, som det är så himla fint att se/prata med igen.
Att bara vara med.

Talibanen har sleepover hos mormor idag. Min kväll blev plötsligt tom. Jag bestämde mig för att kolla vad ovannämnde vän gjorde.
Kom hit och drick te” – fick jag genast höra.

4 timmar senare är jag hemma igen. Med en egenbryggt kopp te. Det värmde så skönt och gav mersmak. Man kan ju byta ut ett par koppar kaffe om dagen mot te i alla fall.

4 timmar av en hel massa skratt, te, liggande i varsitt hörn i soffan. I mysbyxor och raggsockar. Opretantiöst.

I bakgrunden spelade vi ”Bach”.

Det är nog den trevligaste kvällen på länge skulle jag tro. Sådär spontant. Och igen undrar man varför man inte gör det oftare. Och inser även där återigen att det är livet.
Men det är ok. Helt ok. För vänskapen finns kvar. I en halv livstid till. Förhoppningsvis lika fin, rak och underbar som nu!

Nu skall det bli himla fint att sova lite. Och jag behöver inte ställa väckarklockan. Mormor kör till dagis – och jag skall ägna dagen åt att rensa och göra den ommöbleringen jag inte fått till tidigare i veckan.
Jag behöver inspiration god damnit!

Jag hoppas ni får en skön natt och imorgon är det fredag för Er som ännu inte gått på semester – Ha en riktigt trevlig helg folket!

2 thoughts on “Bach och te-fika en sommarkväll…

  1. Åh, sådan vänskap är fantastisk!
    Den håller för det absolut mesta.
    Och du har så rätt, det är liksom bara livet som kommer emellan, varför det kan gå länge mellan träffarna, inget annat.

    Lycka till med rensning och ommöblering.
    Och ja, godnattsaga på ljudfil, I like it!

    Kram och ha en finfin fredag Elin.

    • Nej, det gick minsann helt åt skogen. Inte fått gjort ett skit minsann. Och nu skall snart Liten hämtas.
      Men ptja, det finns ju en kväll och en eftermiddag oxå … eller, eller? :)
      Och du, det kommer en godnattsaga – Jag lovar! ;)
      Kram på dig och ha en riktigt fin fredag gumman!

Kommentera

