Den bästa stunden på dagen …

10514856_314363572044146_1011304404_n

 
Som igår när våran morgon var extremt kaotisk är det skönt när kvällen kommer.
Kvällen är min och Talibanens favorittid på dygnet. Eller ja, i alla fall min …för på kvällen gosar vi och varvar ner. Vem gillar inte det efter en dag som gått i 250 km/h?

Först är det kvällsmat. Vi fuskar och äter den ofta framför tv´n. Även fast man inte får. Kollar på Scooby Doo, även fast mamman avskyr det … Och så borstar vi tänderna…
puss, puss så får du en nuss” sjunger vi … och varje kväll försöker jag pricka henne på näsan med tandborsten så hon får en liten vit fläck på näsan – och det är lika roligt varje gång…

Men sedan, sedan då jäflar.. Då är det sagostund!

Då ligger vi nära, nära i min säng och Talibanen försöker slänga så många av sina kroppsdelar över mig som möjligt samtidigt som hon trycker sin varma, trötta kind mot min axel.
Då viskar vi om hur mycket vi älskar varandra innan vi bläddrar fram till rätt sida och läser ett kapitel ur vald bok. Nu läser vi ”John Blund”. Igen.
En himla fin och mysig bok om John Blund och hans magiska sömnpulver och hur han går tillväga för att både hitta det, blanda det och portionera ut det rätt till skogens alla djur.

Sedan går vi in till liten. Vi sjunger två sånger. Inte mer och inte mindre. Sedan viskar vi lite till om kärlek innan vi pussas och kramas och natten har kommit.

Det är ett sådan där himla härligt avslut på kvällen. Vi kan båda slappna av och varva ner och vi hinner prata igenom dagen som varit. Både bra och dåligt . Så det inte följer med in i drömvärlden.
Det är Pest att gå och lägga sig om man haft en turbulent kväll med massa skrik och gap. Det mår ingen av oss bra av.

Så ja, kvällen är våran bästa tid – även fast morgnar och dagar oxå är bra – Men inget slår kvällsgoset helt enkelt.
Min lilla, fina, stora tjej!

 

10492646_314363702044133_899469973_o

 

10509435_314363712044132_66137755_o

3 thoughts on “Den bästa stunden på dagen …

    • I en värld av kaos så behövs dom där kvällsritualerna vill jag lova! Hade nog gått under utan dom! :)
      Kram på dig gumman!
      (och om du vill kan jag läsa in saga och skicka till dig som ljudfil) :D

Kommentera

