Allt du önskar att du inte visste och 77 andra onödiga fakta del 2…

Jag har fortfarande ont i röven – men nu kör vi – Del två!
Del ett hittar ni här.

 

47: Vad har du för ringsignal?
Måste ta tag i det där. Har inte orkat sedan jag var tvungen att formatera om telefonen och allt kukade ur. Men annars är det olika signaler till olika grupper människor.
Ett tag hade jag ”Oh my fucking God” på den ena gruppen … Ni kan lista ut resten själva! : )

48: Har du kvar klädesplagg från när du var liten?
Ja, det tror jag. Sådant som jag haft och sedan Talibanen har haft. Och får jag en liten till så tar vi upp dom en vända till. Har även sparat massor från att Talibanen var liten.
Det där med minnen och hamstrande. Det är svårt!

49: Vad har du närmast dig just nu som är rött?
En mörkröd tyllgardin? Eller så är det lite rosa på energidrycksburken?

50: Flirtar du mycket?
Det tror jag inte. Inte medvetet. Jag vet inte hur man gör. Jag är faktiskt helt kass!

51: Kan du byta olja på bilen?
Noop. Men jag kan fylla på spolarvätska. Och tanka!
Har faktiskt bara haft körkort några månader så jag skyller på det. Men det kommer! Och jag vill hemskt gärna lära mig att pilla lite med bilar!

52: Fortkörningsböter?
Nej. Nej! Återigen – Nytt körkort. Gotta be carefull!

53: Vilken var den senaste boken du läste?
Viveca Sten – Och jag minns inte titeln. Men boken var bra! Sådär att man fastnade och inte ville lägga undan den. Måste kolla upp fler böcker av henne!
Böcker är den ultimata verklighetsflykten!

54: Läser du dagstidningen?
Jag scrollar in via mobilen eller datorn oftast. Men det är så bedrövligt. Så mycket misär och ångest. Jag vill inte veta. Jag vill vara lyckligt ovetande om allt det där hemska som sker i världen.
Egentligen. Även fast jag vill vara påläst. Det är svårt det där!

55: Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej, jag får en påse här och där av vänner och grannar. Det duger fint för mig!

56: Dansar du i bilen?
Kanske om jag sitter bredvid. Kör jag försöker jag att låta bli. Jag kanske diggar lite, slår takten på ratten. Men nej, jag dansar inte så mycket. Det gör jag förvisso inte utanför bilen heller!

57: Vilken radiokanal lyssnar du på?
P4 Norge på dagtid. Och i bilen. Alltid. På kvällen föredrar jag P4 Sverige och ”Karlavagnen” … Sedan blir det ”Vaken” på samma frekvens!

58: Vad var det senaste du skrev ner på ett papper?
En lista. Över allt det där i livet man borde ta tag i. Olika samtal, projekt, tankar. En lista för att minska kaoset i hjärnan helt enkelt.
Skaffa lite struktur. God knows att man behöver det!

59: När var du i kyrkan senast?
Tror det var mormors begravning. Kan ha varit. Jag har förträngt det där.

60: Vem var din favoritlärare i högstadiet?
Fanns det sådana? Men jo, det var några. Öyvind, Erik och Patrik var exempel på fantastiska sådana. Sedan har vi ju Lena. Som jag adopterade som mamma. Inte riktigt lärare utan mer stödlärare åt några som behövde den där extra lilla hjälpen.)
Är än idag en av mina närmaste och jag är så vansinnigt tacksam att hon kom in i mitt liv under den perioden!

61: Hur länge har du campat i tält som längst?
Måste väl vara Hultsfred? 4-5 dagar för ungefär hundra år sedan. Alldeles superfantastiskt!! Något man vill göra om och om igen! ;)

62: Vem var det senast som gjorde något speciellt för dig?
Lina. Hon gav mig ett paket med ett litet brev som betydde oerhört mycket.

63: Vad lyssnar du på just nu?
Nyss var det ”Strapping young Lad” nu är det ”Kaj Carlsson” – Ombyte förnöjer!

64: Har du varit med i tidningen?
Jo. Det har inträffat. Senaste gången i en kristen sådan. Det ni! (Och ja, det var positivt!) :)

65: Vad är det konstigaste du har ätit?
Rökt Grodlår! Åt det en hel sommar innan jag visste vad det var. Trodde det var skinka. Det ser typ likadant ut? Eller nå´t. Eller så har jag ingen koll alls. Men det är verkligen skitgott! : )

66: Vad är det för färg på din tandborste?
Rosa och vit. Spännande. Skitspännande!

67: Vem ringer när du är arg eller ledsen?
Frugan. Alltid Frugan! I love you!

68: Hur imponerar man på dig?
Med hjärna? Med konversation. Iq. Iq funkar skitbra! Jag är så trött på ”No brain, no Pain” grejen!

69: Vem såg dig naken senast?
Kuggfråga. Men det var kul. Hemskt kul! ; )

70: Har du någon piercing?
Två i örat, en i näsan och 4 i läppen om alla är i. Men mycket vill ha mer. Mer, mer, mer!

71: Din största pengavinst?
60 kr på Triss? Det är nog inte så mycket att hurra över. Otur både i spel och kärlek. Lika bra att lägga ner!
#Foreveralone

72: Civiltillstånd?
#Foreveralone.
Jag är bäst i lagom och mindre dos. Orkar man inte med sig själv skall man nog ta tag i det först innan man satsar på att leva med någon annan på fulltid.
Sedan är det klart – goda lekkamrater skall man aldrig förakta! ^^

73: Vilka hemsidor besöker du dagligen?
Facebook, bloggen – ex antal andras bloggsidor. Instagram. Jomensåatte. Jag är inte beroende inte.

74: Är du fåfäng?
Noop. Not a bit. Jag är glad om jag har kläder det inte är för mycket hål i … eller om jag kammat håret de närmaste tre dagarna. Ungefär på det viset.
Så nej, not so much!

75: Ångrar du något du gjort tidigare?
Åhherremingudvartskallvibörja?
Ja, det gör jag. Men det är över nu. Går inte att ändra. Gör om, gör rätt helt enkelt! ;)

76: Hur gammal är din pappa?
Han skulle ha fyllt 67 i september.
Älskade pappa – vila i frid <3

77: Vad är ditt drömjobb?
När jag vill bli stor vill jag skriva. Det kommer förmodligen inte ske. Men jag vill bli socionom oxå.
Jag vill jobba med missbruk/hemlöshetsproblematik. Jag är övertygad om att det är mitt kall i livet.

78: Finns det något du verkligen skulle vilja göra som du inte haft tillfälle/råd att göra?
Återigen – resa runt hela världen. Tatuera mera. Pierca mera. Ja, gud … Listan kan göras lång även här!

79: Har du husdjur?
En liten katt (som inte är så liten längre) vid namnet Mio. Det namnet har han dock inte hört utan mera ”Pip”
Ja, namnet  talar för sig själv. Han har nog pipit sedan dagen han föddes skulle jag tro. Min älskade kattskatt.

80: Berätta tre saker dina läsare förmodligen inte vet om dig?
Om (när) jag vaknar på natten så måste jag röka för att kunna somna om och mota bort mardrömmarna. Annars kan jag inte somna.
Jag har precis bokat läkartid för att få skickat iväg en remiss till Gbp.
Jag lyssnar mer och mer på både dansband och Country – fast i smyg!

81: Svär du ofta?
Bara i varannan mening. Tur att Talibanen är så skitsmart att hon inte bryr sig eller tar efter. Oftast!  : )

82: Sverige när det är som bäst?
En sommarnatt vid havet. Ensam eller tvåsam. Det är vackert.
Men kanske allra helst en vinternatt på promenad. I tystnad. Med froströk, snöknarr och en magisk stjärnhimmel!
Herregud, vad jag längtar efter vinter!

83: Kan du åka slalom?
Ingen aning längre. Jag kunde. Nu kommer jag inte upp. Jag är för rädd för liften upp. Det kan gå sönder. Man kan rasa. Åka ner. Bryta nacken.
Så nej, jag kommer inte upp för att kunna åka ner. Skittråkigt faktiskt!

84: Vad har du ätit idag?
En minibaguette imorse, ris och bacon till lunch, grillad korv på kiosken till middag, energidryck till kvällsmat. Och alla måltider varvades med kaffe : )

85: Framtidsdrömmar?
Att se Talibanen växa upp, att bli – lycklig. Att bli utbildad. Att hitta drömjobbet. Att få resa. Att få möjligheten att följa drömmarna …

86: Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?
Eh. Håret? Inget fett där inte. Eller ögonen. Ögonen är faktiskt ok oxå!

87: Kroppsdel du är minst nöjd med?
Resterande skulle jag väl då kunna säga. Vi är inte vänner. Alls. Vi hör inte ihop. Kommer aldrig göra. Någonsin!

88: Vilken är din bästa egenskap?
Jag är sällan långsint och jag brukar finnas där almost anytime om jag har möjligheten. Vänner går alltid först.

89: Vilken är din sämsta egenskap?
Jag har ingen stubin. Jag är lättirriterad. Jag är gnällig. Ja, alltså… den listan är skitlång den med!

90: Nämn två tuggummisorter du gillar?
Gröna extra och dom där nya med fyllning i. Citron och något tror jag att det kan vara.

91: Saknar du något?
Tid, pengar, vänner, Ghettot. Pappa.

92: Är det viktigt att fira födelsedagar?
Inte min och inte så många andras heller. Talibanen och nära, nära vänner vill jag dock hemskt gärna fira!

93: Vad gör dig ledsen?
När jag inte presterar som jag vill. När jag blir sviken. När jag inte lyssnar på magkänslan. När jag inte lär av mina misstag. När jag inte lär av andras misstag.  När vänner mår dåligt.
När liten mår dåligt …
And so on, and so on…

94: Vad gör dig glad?
Talibanen gör mig alltid glad. Hon gör den mörkaste dag ljus. Men dagar med vänner. Närhet. (egenvald) Lugn…

95: Har du varit gift eller förlovad?
Förlovad – Men vi ser ju hur det gick. No ring on my finger. Och det kommer det heller inte att  bli igen. Been there, done that och det var skitfint medan det varade men nog är nog!
Tack för fina år P och A!

96: Vad skall du göra i helgen?
Ptja, jag har ingen aning alls. Jag är sjukskriven. Blir lugnt och stilla. Kanske någon liten utflykt med liten. Inget mer avancerat än så. Less is more!

97: Vad är det knasigaste du har gjort?
Oj, hur lång tid har vi på oss? Jag kan inte välja. Eller rättare sagt så står det still. Jag misstänker att detta istället är en fråga som någon av mina vänner borde svara på! : )

98: Vad har du för laster?
Hoppsan. Jag lever efter devisen: Den med flest laster när man dör vinner.
Eller var det fel menar ni?

99: Vem är din förebild?
Min pappa. The one and only. En dag skall jag bli som honom. Jag skall göra honom stolt. En dag.

100: Vad skall du göra när du svarat klart på alla frågor?
Jag skall massera röven, ta en cigg och dricka upp den kalla kaffeskvätten innan jag kastar mig i sängen.
Klockan är snart halv två och väckarklockan ringer redan 06.00 imorgon.
Det skall Taliban till dagis och bil skall besiktigas. Hurra.

 

Så med detta tackar vi för oss. Hoppas ni fått ett par skratt. Eller ett par insikter. Kanske båda delar vad vet jag?

Godnatt!

Kommentera

