Allt du önskar du inte visste och 77 andra onödiga fakta…

Ja, ni vet ju hur det ligger till med mig och fenomenet listor. Just love them.
En rad punkter fyllt med onödigt vetande. Vissa delar är skoj och andra delar skittråkiga.
Som skostorlek och dylikt.

Men well… Jag hittade en lista hos Cicci på ungefär 457 punkter. Jag snodde den gladeligen och tänkte att: ”Detta blir nog roligt för Er … Eller så kan ni ju bara scrolla förbi helt enkelt” : )

Here we go. 

 

1: Hur gammal är du om fem år?
Ungefär inte så mycket äldre än nu. Jag blir lixom inte äldre. Inte i tanken. Och det är tanken som räknas. Har jag hört!

2: Vem tillbringade du minst två timmar med idag?
Talibanen som är ledig på måndagar samt Frugan, hennes make (blir det då min bonusmake? :o) och deras kids. Like family. Sweet sweet family!

3: Hur lång är du?
Vi säger 165 cm även fast det kanske är 164. Men 165 cm låter faktiskt mycket längre!

4: Vilken är den senaste filmen du har sett?
Räknas filmerna jag somnar ifrån? Annars är det nog någon ”Johan Falk”. Jag kan se dom om och om igen!

5: Vem ringde du senast?
P. För att kolla om han var hemma. Tog en cigg och fick en kram innan vi begav oss på hemväg.

6: Vem ringde dig senast?
M. För första gången på ett par år?! Avslöjanden som fick mig att vara tacksam att jag satt ner.
Le magic.

7: Hur löd det senaste sms-et du fick?
”Du och jag äger magin”

8: Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Nära vänner ringer jag oftast – om orken finns. I övrigt är sms skitbra då telefonskräcken tenderar att ta över.

9: Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Skilda sedan många, många år men pappa gick bort för 9 år sedan.
Vila i frid älskade pappan!

10: När såg du din mamma senast?
Igår när vi hämtade resterande efter Talibanens saker efter utlandsresan.

11: Vilken ögonfärg har du?
Blå. Ögonen är en av de få saker jag brukar få komplimanger för. Jag antar att dom är bra?!

12: När vaknade du idag?
Vid nio. Vi sov länge och det var hemskt skönt. Misstänker dock analkande förkylning hos Talibanen som vaknade täppt, snörvlig och ont i halsen.

13: Vilken är din favoritjulsång?
Ja, men seriöst. Fråga julhitler. Herregud. J.A.G.K.A.N.I.N.T.E.V.Ä.L.J.A!
Gläns över sjö och strand? Nu tändas tusen juleljus, Deilig er den himmel blå… Could go on and on. Men den skall sjungas på Svenska eller Norska.

14: Vilken är din favoritplats?
Det där är svårt. Fysiskt är det Thailand. I övrigt är det där det finns fina människor. Då är det alltid vackert. Nästan.
Om man bortser från en camping i Halmstad som luktar bajs. Till exempel. Det var inte så himla fint…

15: Vilken plats föredrar du minst?
Tandläkaren? Gynekologen? Sängen till någon man inte känner dagen efter dagen före? Listan kan göras lång!

16: Vad skrämde dig om natten som barn?
Mamma pratade om ”Han med hornen”. Han hämtade barn som inte var snälla. Han hade gaffel och bodde i helvetet. Och där var det fan inte trevligt. Jag var skiträdd. Det är jag väl fortfarande faktiskt.
Och så var jag rädd för masker. Det är jag förvisso oxå fortfarande. Hatar maskerad och teater med masker. Eller sådana där afrikanska saker. No can do.
Och nej, jag har inte sex med folk med läder/latexmasker heller!
Tror kanske jag hade fått en hjärtattack.
Så ni vet menar jag. Don´t try it!

17: Vad fick dig att skratta ordentligt senast?
Sådär på riktigt? Från hjärtat? Jag minns faktiskt inte. Förmodligen något Talibanen sa. Eller kanske hemma hos frugan. Jag har ingen aning.

18: Nämn en låt som alltid får dig på bra humör?
Brenda Lee – All you got to do – Måste nog platsa där. Eller Better of dead – Bad Religion.

19: Stationär eller bärbar dator?
Har båda delar just nu men snart bara en trött bärbar. Men det funkar såklart det med .. även fast jag älskar stabil, stationär!

20: Sover du med eller utan kläder på?
Alltså. Jag är en nakenfis. To the bone. Eller fettet. Ja, ni vet. Men raggsockar är ju hemskt skönt då. Endast. Håhåjaja. Miss Hotty -83
Fast sover jag borta är det boxer/tights och t-shirt! Jag har änna en tendens att sparka av mig täcket. Kan bli aningens pinsamt dagen efter annars!

21: Hur många kuddar har du i sängen?
4. Två till mig och två till Talibanen. Även fast hon alltid snor min ena och puttar sina egna åt andra hållet.
(och Nej, meningen är inte att hon skall sova i min säng .. men det kan lätt bli så mitt i natten)

22: Hur många landskap har du bott i?
Två i Sverige och två i Norge … tror jag.

23: Vilka platser har du bott på?
Oj. 25 lägenheter pr dags datum. Eller om det är 26 stycken.
Men Strömstad, Göteborg, Oslo, Tönsberg, Uppsala. Ungefär så.

24: Strumpor, skor eller barfota.
Ute är jag helst barfota. Om jag inte skall gå på grusväg. Då är det skitdumt att vara barfota! Men på asfalt och gräs är barfota alltid bäst. Inne är det raggsockar som gäller. Skor är sällan bra helt enkelt.
Om det inte är vinter, snö och is då.

25: Är du social?
Om jag själv får bestämma när och hur. Annars – inte så ofta. Jag är lixom lite för trött i själen för det där. Det är faktiskt hemskt tråkigt. För det är faktiskt väldigt trevligt att umgås. Jag pallar bara inte riktigt med.

26: Favoritglass?
Båtglass. Eller Puckstång som fanns innan. Eller Igloo. Glass är gott. Även fast magen inte vill ha det. Alls. Dumma, dumma laktos! : /

27:  Favoritefterätt?
Njae, näe .. jag är ingen efterättsmänniska. Chips däremot. Men det kan man ju äta både till frukost, lunch och efterätt. Så nej… Jag kan faktiskt inte komma på någon.
Tråkiga jag.

28: Kinamat?
Jatack. Gudars, vad gott. Mycket av det i alla fall. Och vårrullar kan man nog leva på. Det är synd att magen inte pallar det. Inte det heller lixom. Men det är klart.
Jag bor ensam. Jag kan äta kinamat! Mwah! Nom nom!

29: Kaffe?
Jatack, hemskt gärna. Morgon, middag, kväll och innan jag säger godnatt. Livet är inget liv utan kaffe. Åtminstone inget bra liv. Hur överlever folk utan kaffe?

30: Vad dricker du till frukost?
Hallå? Sade vi inte nyss kaffe? Sedan försöker jag lära mig att komma ihåg att dricka vatten. Även during the day. Men det går sådär. Det går mest i kaffe.
Skärpning där, Elin!

31: Vilken sida sover du på i sängen?
Om det finns en vägg vill jag sova närmast väggen. Man vet ju aldrig vad som kan komma på utsidan. Eller om man ramlar ut. Eller monster under sängen.
man.vet.aldrig.

32: Kan du spela poker?
Kunde. Nu minns jag inte alls. Inte mer än att jag alltid slutar naken. Så ptja… Näe … Jag kan nog inte spela poker så bra!

33: Tycker du om att mysa/kela?
I lagom dos? Jag hatar att bli klappad. Får mig att känna mig som en hund. ”Sååja, duuuktig vovvee” Men annars kan det ju vara hemskt trevligt med en varm armkrok och pussar och allt det där.
Men allt i lagom dos helt enkelt!

34: Är du en beroendepersonlighet?
Nu hör jag ingenting. Ingenjävlatingalls! Nästa fråga tack!

35: Känner du någon som fyller år samma dag som du?
Något säger mig att jag borde säga ja. Men jag minns inte! Jag är glad om jag minns Talibanens födelsedag!

36: Vill du ha barn?
Jag har barn. En Taliban på nästan 6 år. Vad framtiden bringar får vi se. Det ligger inte där just nu i alla fall!

37:  Kan du några andra språk än Svenska?
Svenska och Norska som modersmål. Pratar och skriver Engelska obehindrat. (more or less)
Läser och förstår Danska men pratar och skriver inte.
Förstår en hel del Tyska, några ord finska och extremt lite Thai och Spanska ;)

38: Har du någonsin åkt ambulans?
Fler gånger än jag önskade. Men den perioden är tack och lov över nu! Men dom är fantastiska dom där människorna. Det skall dom minsann ha! All cred och respekt!

39: Vad spenderar du helst pengar på?
Menar ni om det Fanns pengar? Då hade jag rest… rest och rest! Och gaddat mig. I massor! Och piercat mig. Hej och hå så fin kroppen hade blivit. Men det kommer. Bara jag blir rik!
Men i dagsläget – Mestadels Talibanen.

40: Havet eller bassäng?
Havet är på riktigt. Havet alla gånger .. Även fast det finns farliga djur och gud, vet vad däri! Pool är för mesar! (även fast jag inte bangar det heller) : )

41: Äger du dyrbara smycken?
Bara sådana med affektionsvärde. Värda en million i mina ögon. Not so much i era ögon!

42: Favoritserie?
Nu är det ju sällan jag tittar på tv/serier men:
Kvinnofängelset toppar Alltid. Gilmore Girls, Greys Anatomy, NCIS…

43: Kan du rulla med tungan?
Vill du jag skall visa? hö hö!

44: Sover du med gosedjur?
Jepp. Det finns några som funnits sedan födseln. Den ena åker dessutom med på semestrar och annat. Utan dom sover jag inte bra!
Och ja, dom kan frysa och behöver ligga under täcket .. på kudden.. så att dom inte får ont i nacken.

 

Det är ungefär lika många frågor kvar. Men jag har så vansinnigt ont i röven nu.
Ni vet det där rövbenet?! (Han som skapade detta fenomen har jag en vansinnig lust att kastrera med slö skalpell)

Vi får ta resten imorgon mina vänner… Men visst är det hemskt roligt? ; )

Eller ni kanske inte vill ha en fortsättning?
Tell me! Låt mig veta att ni lever. Läser åtminstone?!

 

11 thoughts on “Allt du önskar du inte visste och 77 andra onödiga fakta…

  1. Jajamän du!
    Läser och fnissar glatt!
    Ser med spänning fram emot fortsättning på listan.
    Hihihi, jag gillar att dina gosedjur får ligga skönt på kudden, under täcket.
    Så mysigt!

    Kram på dig.

    • Glad att du är här och med! :) det värmer skall du veta!
      Och klart gosedjuren måste ha det bra – dom lever ju när vi inte är hemma ;) kram på dig!

  2. Ping: Allt du önskar att du inte visste och 77 andra onödiga fakta del 2… |

  3. Jaaaa… mera! Har inte följt din blogg så länge, men gillart!! Halkade in här från fitterbittans blogg för några veckor sedan. Gillar hur du skriver, lättsamt och underhållande, inga ursäkter – utan rakt på, take it or leave it liksom.
    Heja på å jag ser fram emot att få läsa fortsättningen (även om jag redan gjort de), men hoppas på mera :D
    Hälsningar från Anna i Östersund!

    • Åh! Men Åh, helt enkelt! Blir alldeles varm och rörd här. Haha! Så himla kul när någon visar sig och tycker om det man skriver! Tack snälla, rara helt enkelt!
      Tack för att du läser!
      Och med sådan respons är det väl klart det kommer mera :)

      Ha en fin kväll Anna! :)

  4. Jag läser, om än kursivt just nu, för att komma ifatt efter min utlandsresa. Det är lite mycket på nya jobbet för tillfället, så jag ligger rejält efter på bloglovin.

    • I hear you. Har varit/är efter på bloglovin jag med även fast jag börjat komma ikapp mig senaste dagarna!
      Sommar och allt det där! Tillåtet! :)
      Men nytt jobb? Spännande! Vad gör du? Trivs du?

  5. Vad jag pysslar med får fortsätta vara fördolt i dunkel, det är ett lite för känsligt jobb för att prata om på internet. =) Men trivs gör jag och eftersom det här är vad jag utbildat mig till under nu rätt lång tid, så känns det toppen.

    • Himla glad för din skull … men alltså.. guuud, vad jag är nyfiken. Så hemskt jättemycket faktiskt :D

Kommentera

