Starlight, baby Starlight …

20140512_180305

 

 

Vi har saknat J och C ett tag. Alldeles förskräckligt faktiskt. Så när Fröken Fin säger: ”Kom hit”. Så är vi inte sena om att hoppa i bilen och komma.
Det är så sällan vi kan synka våra scheman att vi får ta dom tillfällen som finns.

När vi närmade oss Skogen X antal mil bort från våran egen såg vi detta. Det kändes som ett tecken.
Vi hade hittat skatten helt enkelt.

Jag träffade C aka Fröken Fin under vad vi kan kalla Olyckliga omständigheter.  Att vi idag är vänner är egentligen ganska märkligt. Men det var något som föll på plats i mig den kvällen vi träffades.
Som att hitta en sedan länge förlorad pusselbit. Utan att skarva gled hon rakt in bland övriga bitar och gjorde mig än mer hel.
För människor som känner till historien kan det verka konstigt men det är väl så – Man väljer inte vem man träffar. Eller känslorna som uppstår.
Jag väljer att kalla det ödet.

Det är ungefär ett år sedan vi träffades nu. Vi har gråtit och skrattat och bundits ännu tightare samman.
Vi har skapat minnen som kommer få oss att skratta i åratal framåt och jag misstänker att det kommer bli ännu fler under åren som kommer.
Hon får mig att tänka, att utvecklas, att gå vidare. Drömma och kämpa för det som är viktigt.

Hon gör mig varm inombords.

Hon är en kvinna jag utan tvekan skulle kunna tänka mig att dela livet med. På alla möjliga sätt.

Och att få somna med hennes hand i min inatt och lyssna till hennes lätta andetag fick mitt hjärta att slå ett par extra slag.

Du fantastiska kvinna får mig att bli en bättre människa. Jag är så glad att du finns i mitt liv.
Och snart, snart är det sommar! ♥

 

DU är Kärlek för mig!

 

c4

Kommentera

