Vill Ni läsa sista sidan i Eran livsbok?

1976940_707358535969520_2112840954_n

 

Jag är kluven jag. Jag vill veta. Ibland.
Ibland vill jag inte veta alls.
Det är lite beroende på humör. Och dagsform.

Men det är klart jag skulle veta hur allt är för Talibanen om tio, tjugo och trettio år.
Jag skulle veta om vi fortfarande sjunger teamworksången när vi umgås och om jag kanske har lärt mig att gå i klackar.
Jag vill veta om jag lyckats med den där träningen och fått det där jobbet man bara drömmer om.

Jag vill veta om jag fortfarande är lika inkompatibel med män och jag vill veta om jag har skaffat mig hundra katter eller en vettig karl.
(ok, där kanske vi inte behöver fundera så mycket men)

Jag vill veta om jag fortfarande håller Winnerbäck och Thåström högre än någon annan Gud och vilka fler konserter jag hunnit gå på.
Jag vill veta om jag kommit iväg till Thailand och hittat pappas grav.

Det finns så mycket jag vill veta.

Sedan finns allt det där jag inte vill veta.
Som sjukdomar. Och döden. Om familjen.
Om vilka som kommer och går.
Om svek, brustna hjärtan och tonårstrots.
Allt det där vill jag ta efter hand.

Hur är det med Er?
Vill ni läsa sista sidan?

6 thoughts on “Vill Ni läsa sista sidan i Eran livsbok?

  1. Nej, det vill jag nog verkligen inte. Jag tror det är lättare att ta tag i saker allt eftersom de kommer. Hade jag däremot kunnat gå in och ändra på saker och ting hade det varit en annan femma.
    Kram

    • Jo, jag håller med. Det är nog helt enkelt bäst att inte veta. Annars hade man nog blivit redigt less. Om man visste menar jag! ;)
      Nej, vi tar dagen som den kommer tror jag!
      Kram på dig!

Kommentera

