Valborg, Pollen och en liten Skrothög…

10155398_439500522852456_1178166307_n

 

Allt är grönt. Björken blommar (to hell with pollen) vackert och himlen är sådär sommarblå.
Liten är inte helt ok efter magsjukan och eftersom hon inte får i sig mat ordentligt ännu så hon får vara ett par timmar hos F medan jag hämtar hem semesterfirarna från flyget.
Dagis får helt enkelt vänta till hennes stora besvikelse.

Igår insåg jag att det är Valborg idag och jag inser än en gång att jag inte är 20 år gammal. Valborg idag blir en bok i soffan och en kopp kaffe. Och det känns mer än ljuvligt nog.
Inte för att jag inte vill vara tjugo igen kanske men – det är ju en annan fråga!

Förövrigt funderar vi på en sväng till Oslo. Hälsa på släkten som vi aldrig träffar.
Eller ja, i alla fall inte på den tiden när jag vägrade åka buss i tre timmar. Det är på något vis lite lättare nu.

What to do – what to do?

Dags att åka och byta bil och lämna skrothögen. Barnet då. Inte bilen.
Och nej, hon är faktiskt ingen skrothög egentligen, men det är ett smeknamn som följt med så länge jag kan minnas. Och det sägs med kärlek.

Sedan började jag kika på jobb på andra sidan gränsen igår med … varför inte menar jag? : )

 

Ha en riktigt fin dag i solen mina vänner.

 

Kommentera

