Gubbkalsongen, penguin-Style och Talibankärlek…

collage9

 

Vardagen är här med råge.
Vi har äntligen packat ur bilen, tvättat all tvätt och accepterat faktum att ännu är det inte semester igen. Men snart!

Men bara för att det inte är semester betyder det ju inte att man inte kan göra fina saker.
Som att köra igenom en mörk stad och titta på stadens ljus som blänker. Eller äta middag med frugan alá the romantic way medan hennes braiga (don´t tell him I said that) make passar alla barnen.

Man kan oxå ta med sig Talibanen till Plantagen. För det tycker vi är skoj. I alla fall tills den där magen from hell brakar. Och när jag säger brakar så menar jag nu. Inte om två minuter. Inte ens om en minut.
Paniken i min blick sade nog allt. Eller så var det pingvin-stylen. Eller kombinationen medan jag kastade våra tilltänkta varor på golvet bredvid den ena kassan och frågade med hög, desperat röst om det mööjligtvis fanns en kundtoalett man kunde låna.
Jag hann inte se om hon log. Men det fanns. Och jag (förlåt älskade Talibanen) mer eller mindre ropade med mig Talibanen genom resterande del av affären tills jag nådde målet.
I skrivande stund minns jag knappt om Talibanen hann stänga dörren innan jag hade dragit ner byxorna.
När paniken väl var över insåg jag att dom faktiskt har en hemskt fin kundtoalett på Plantagen. Undrade för en sekund eller tre om jag skulle slänga in dagens ros i ”gubbkalsongen” åt dom för den bedriften!
(ja, lokalblaskan i den här hålan kallas för det – you figure it out)

 

På jobbet där jag trodde det skulle vara en del folk nu när solen tittade fram var det helt dött. Fast det är klart – dom ville väl kanske hellre vara hemma och ute i trädgården/på båten/uteserveringen än hos oss.
Och jag är inte sen om att köpa det. Tanken om att vara någonannanstans slog även mig i det härliga vädret.

Jag antar att den tanken straffade sig. Hårt. Talibanen började nämligen kräkas vid fyra-snåret på natten. Då skall tilläggas att det faktiskt inte är mer än 3-4 veckor sedan senast som vi var magsjuka. Det kändes onekligen tröttsamt.
Min älskade lilla plopp. 20 timmar av kräkande kan ju ta död på vem som helst.
”Mamma, så fort jag rör på mig så spyyyr jag. Jag tänker ligga kvar här nu” – Och lika glad var hon. Lilla, tappra människan! En annan hade ju gnällt röven av sig!

Trots allt blev det en mysig dag i soffan med både Harry Potter och lite annan film. Man får passa på helt enkelt. Och Talibanen är numera helfrälst i Harry Potter.
Idag såg vi film nummer två och jag tippar på att vi tar nummer tre i helgen!
collage10
Till trots för låg energi idag så fick vi fixat balkongen. Gjort den sommarvänlig. Planterat en hink med blommor. Lite hemtrevligt sådär.
Nu skall bara värmen komma för att stanna med. Jag har hört att det kommer kallare väder. Någon sade något om snö. Men det känns väl lite overkill? Gör det inte?
Jag är ju änna inne på årets första dopp – tanken. Jag vill inte ha minusgrader nu!
I övrigt vankas det konsert i helgen. Mer om det imorgon. Längtar som en unge på julafton!

Och idag -idag tar vi dagen som den kommer! :)

Kommentera

