I want more, more … ett litet inlägg om Piercingar.

För ett tag sedan frågade Svartnonsens-Cicci om ett inlägg ang. piercingar.
Det tog sin lilla tid men här kommer det!

 

Jag minns att Talibanen satt i mitt knä för kan det vara två år sedan? Lite mer? Hon fick i alla fall syn på bilden här nedan och ställde den mest klockrena frågan:
”Mamma, var det du när du var liten?”

last ned (2)

 

Jag förstår varför hon undrade även om det faktiskt inte var sant ;)
För henne så är det ju helt naturligt att jag har mina piercingar. Hon  vet inte om något annat.

Svartnonsens-Cicci frågade vilka piercingar jag har/har haft och vilka jag skulle önska att jag hade.

piercing3

 

Ego-porträttet

Jag har ett par hål i varje öra. Dock bara örhänge i ett då hålen envisas med att bli infekterade så fort jag stoppar något i dom. Jag orkar helt enkelt inte ha ont i dom.
Öronen är oxå det stället där det enligt mig gjort ondast att ta hål. Inte bara smärtan när man Tar hålet men efteråt. Ett pulserande som aldrig verkar ge med sig.
Så för mig kommer det Inte bli flera hål i öronen.

I näsan har jag ett hål. Det kom väl till för 12-13 år sedan?

I läppen har jag 4 hål. 3 aktiva. Det 4:e hålet som sitter rakt under mittenringen är ute ur funktion just nu och jag har inte orkat trycka igenom ett smycke då jag lyckas tappa dom hela tiden.
Men jag skall. Snart. Måste bara eh, köpa en flaska sprit först. För Nej, jag går inte till en salong och betalar massa för att dom skall ta ett hål som tekniskt sätt redan finns. Waste of money!
Dock skulle jag aldrig pierca mig själv. Där går min smärtgräns!

Jag Hade ett hål i tungan. Gjordes när jag var runt 16-17 år. Har älskat den innerligt … Och inte bara jag vill jag lova. Hö hö.
När jag blev gravid kom det där tandperspektivet med i matchen. Tänder kan tydligen bli ”sköra” när man är gravid. Det blev mina.
På BB bet jag sönder 4 tänder. Uppe/nere på båda sidor. Just där som jag brukade rulla piercingkulan. Så tack, men nejtack. Aldrig mer tungpiercing!
Och kommer Talibanen hem med en så kan det tänkas att jag bara kapar tungan rätt av. Det är – SÅ – inte värt det. No matter how snyggt och uppskattat det än är!

Sedan så Ja!
JAAA! Det är väl klart att jag vill ha fler! Många fler.
piercing2

Jag vill helt enkelt ha piercingarna som syns på bilden ovanför. Oj, oj .. Så snyggt! Självfallet hade jag haft kvar dom jag redan har.

If I was a rich girl …*nynna*

Sedan finns det saker som är snyggt – men som jag aldrig hade vågat. Men drömma kan väl alltid få lov att göra!

 

piercing1

 

 

Jag vet inte om jag orkar ge mig in i diskussionen om alla fördomar som finns om Piercingar och Tattueringar. Det ger mig lite magsår.
Jag tycker man kan tänka vad man vill. Tanken är ju fri.
Men att dömma någon på grund av hur man ser ut känns aningen förlegat.

Vi tar ett exempel:
Det finns en piercad person. Denna får höra hur mycket skrot den har i ansiktet. Hur hemskt det ser ut. Är det inte dags att växa upp. Är du inte för ung/för gammal. Det är oseriöst. Det är äckligt…
And I could go on…

Jag kan säga att hade jag kommenterat samma människas kläder, parfym, handväska, hatt – så hade jag legat illa till. För det är inte ok med personangrepp. Det är inte ok att kritisera en människas utseende. Så får man ju inte göra?!
Men det gäller tydligen speciella regler när det kommer till tattueringar och piercingar? Det kan Alla ha en mening om?
Men jävlar om jag ordar något om din fula klänning!

Just det – vi skulle inte dit idag. Vi lämnar det.
Men Bodymod is the shit. Mer sådant åt folket! Speciellt åt mig då menar jag självfallet!

 

2 thoughts on “I want more, more … ett litet inlägg om Piercingar.

  1. Det här inlägget har jag längtat efter!
    Så kul att läsa.
    Grymt snygga utsmyckningar har du.
    Ser med spänning fram emot dina kommande! :)

    Kram.

  2. Jag har inga piercingar alls. Har aldrig velat ha mer än att jag kan tänka att en pärla i näsan hade varit snyggt men det är inget jag kommer att göra nu. Jo, jag har ju hål i öronen förstås. Två i det ena och ett i det andra men jag är som du där. Så fort jag sätter i örhänge så blir snibbarna röda och irriterade oavsett vilket material. Det är varken snyggt eller skönt. Undrar varför det blir så?
    Men jag har många vänner som har piercingar, även släktingar och jag har inga fördomar om det. Även tatueringar kan ju folk gnälla på men jag anser att man själv väljer vad man vill göra med sin kropp.
    Trevlig helg önskar jag dig.
    Kram

Kommentera

