Date med Mr. Pain…

10178218_289642754516228_317424255_n
Vi känner till mig och min tandläkarskräck nu. Det är intet nytt under solen.
Den är ganska grotesk. Kanske obefogad – men likt förbannad så jävla grotesk. Jag vet ju logiskt sätt att jag kommer att överleva. Men säg det till mig när jag ligger i stolen och andningen går i 220 km/h och hela kroppen skriker Alarm, alarm.
Inte lika tuff då nej!

Hade gått och dragits med en s*tans tandvärk några dagar. Inte den där lilla molande värken utan mer den där nervhelvetet står upp i hjärnan och vibrerar. Ingen mat, ingen sömn, ingenting på flertalet dagar.
Det säger väl sig själv att det inte höll. Jag var tvungen att bita i det sura äpplet och ringa Mr. Iwillkillyoubeforeyouknowit.
Trots allt var jag ganska glad när jag gick dit. Jag visste ju att det skulle kännas bättre om några timmar…

Fylla i papper, Vänta sig lite och äntligen var det min tur.
Och det börjar bedövas. Hej och hå. Paniken.

1 spruta …
2 sprutor …
3 sprutor…
4 sprutor…
5 sprutor..

Och en massa väntande imellan. Gud, så bra. NU Måste det ju bita snart!
Det gjorde det inte. Tandläkaren säger något om en annan spruta som jag inte minns namnet på… Jag var väl mer eller mindre likgiltig. Just make it better för bövelen.
2 sprutor ala´special hästcoctail senare så grät jag ögonen ur mig. Herreminjesus. Smärtan. Trodde han försökte spränga ut käkbenet och tänder och det som var där inne.
Noop. Det var ingen bra bedövning. Men det gjorde i alla fall dubbelt så ont som när jag kom in.

Och tandläkaren ger upp.
DU SKÄMTAR MED MIG?

Han ringde och konsulterade käkkirurgen på NÄL som reserverade en plats åt mig. Tacksåhemsktmycketmenjagvillfaktisktintedetgårbra!

Dubbel penicillin och massa värktabletter senare fick jag gå därifrån. Jag minns inte hur. Det flimrade framför ögonen och jag tror jag grät hela vägen till bilen tills värktabletterna började kicka in.

Apoteket it was och nu 3 dagar senare tycker jag penicillinet borde ha gjort än mer än vad det har gjort. Men icke. Så vi får väl se – kanske får vi ringa igen. Men processen är i alla fall påbörjad.
Nu Skall det fixas. Jag orkar inte ha mer ont!

collage6

 

Lagom förstörd tjej hos Mr.Pain

Kommentera

