Så blev det visst ett körkort – grattis till mig!

Natten till måndagen började Talibanen att kräkas…
Great, tänkte jag. Detta bådar inte bra för morgondagen.

Några hinkar och vändor senare så somnade vi, vaknade vi och somnade om.
Vad som kändes som mindre än 2 sekunder senare så ringde alarmet.
Oh, mitt illamående satt som en smäck i maggropen.
NEJ, det är inte sant. Det är verkligen inte sant!
Men visst var det, det. Lagen om alltings jävlighet och allt det där.

Talibanen mådde dock bra igen även fast hon var lite trött efter nattens sviter.
Och ja, skall man åka 16 mil – EN väg – så är det ju väldigt tacksamt om man inte kräks. Just Sayin´.

Men … Ligger man i baksätet med huvudet mer eller mindre ut ur fönstret i 16 mil så hinner man inte vara nervös. Det är ju faktiskt ganska bra.
Hade inte en tanke på det stundande provet – mer än att jag hoppades att jag inte skulle börja kräkas där inne. Och Ifall jag skulle vara tvungen att springa ut – avbryts provet då eller hur funkar det?

Vi kom fram tillslut. Efter några stopp, x antal svordomar och maximalt med hyperventilering.
Hamnade i dödens förmak. Även kallat väntrummet på trafikv(Ä)erket. Herre min je. Är det någon av Er som har tänkt över hur Varmt det är på sådana där ställen?
Jag lovar Er… Mår man illamåendedöden så gör man det. Och hilfe så varmt  det var.

Min tanke var att överleva.
När jag satt där inne vet jag inte ens om jag tänkte så mycket på att klara själva provet. Det var mest: Gör färdigt frågorna så väldigt fort du kan och get the hell out of here!
Behöver jag säga att jag  var färdig först av alla? Heh.
Och när jag klickade på knappen där det stog: Avsluta prov – Och det blinkade Grönt. Ja, då drog jag ett lättnadens suck. Skyndade mig fram. Hämtade pappret och hastade ut i friheten.

Luft har aldrig känts så skönt. Att jag plötsligt hade körkort var sjukt svårt att greppa. Mest funderade jag på hur jag skulle övertala M att lämna mig på parkeringsplatsen och hämta mig när jag blev frisk igen.
Jag visste faktiskt inte hur jag skulle överleva 16 mil hem igen.
Men det var väl klart att jag gjorde. Det gör man ju såklart alltid. Det är bara jag som är gnällig och väldigt ynklig. Men illamående är fan inget skoj. Inte heller värk i kroppen.

Det är speciellt inte kul den dagen man tar sitt KÖRKORT! Perkele!

Oh well. Vi kom hem. Dagen gick. Och självklart kunde jag inte hålla mig. Klockan 20,30 slängde jag mig i bilen.
Jag var ju tvungen att köra min första ensamma (Ok, ok…kanske inte första ensamma men lagliga då) tur.
Åkte till affären 1.5 mil bort (Ja, det är den närmaste) och handlade nya tandborstar och sköljmedel. Det behövdes.

Idag har det körts desto mer. Dagis. Möte. Dagis. Affären. Och helst vill jag ju aldrig gå ur bilen. Men det är klart att jag inser att det blir hemskt dyrt om jag inte gör det.
Så jag begränsar mig.
Men jag gissar på att det blir en tur till skogen i helgen. Och sedan blir det såklart Skåne över påsk.
Och det känns så vansinnigt skönt att inte vara beroende längre!

Jag är fri. More or less.
Världen ligger framför våra fötter. Äntligen.

Livet känns lite lättare idag. Det gör det onekligen.
Så grattis till mig. Jättemycket.

Det är aldrig för sent!

collage1

 

 

blogg 100 – dag

10 thoughts on “Så blev det visst ett körkort – grattis till mig!

  1. Grattis till lappen!

    Men…kan man göra teoriprovet sist? Jag trodde att man måste göra det först och klara det för att sen köra upp? /hälsningar hon som haft sitt körkort i ett kvartssekel när vintern kommer

    • Visst är det så. Men eftersom dom bokas samtidigt och ifall man då missar teorin så måste man göra uppkörningen innan man får boka ny teori.
      Och tack! :)

  2. Det är sannerligen aldrig försent!
    Och frihet är precis vad det är. :)
    Grattis till dina första mil själv!
    (Som polisen samtycker till.) :)

    Och vilken bragd att fixa det under pågående magsjuka!
    Jag är sannerligen imponerad!

    Ha kul med all frihet nu.
    Såväl som till affären, till vännerna i helgen som till kommande semester.

    Grattis!
    Väldigt starkt jobbat!

  3. GRATTIS!!!
    oj vad det händer grejor när jag glömmer att starta datorn :-)

    ha det underbart, nu ska jag fortsätta att läsa lite
    KRAM

      • hej. det är bara bra med mig. Har fått säsongsjobb på samma ställe som förra året och jag bara toktrivs därute i allt det gröna på en av de vackraste platser jag vet när det gäller golfbanor ha ha ha, nej, jag spelar inte golf.

        • Haha. Golf lär nog aldrig bli min sport heller. Men skönt att du trivs så bra och kan vara där en termin till ;)

Kommentera

