Ibland är skärvorna så trasiga…

Dagens facebookstatus såg ut så här:

”Jag säger det igen – det där med familj handlar inte om blod!

Det handlar om mycket annat … såsom respekt, kärlek och tillit.
Att finnas, att ställa upp. Och en bunt andra saker…
Men kontentan – familj handlar inte om blod.”

 

Och med det vill jag säga vad då?

Att jag är tacksam för -min- familj. Den jag på senare år valt ut alldeles själv. Den familjen som består av kärlek och just Respekt.

Att den biologiska delen som står som familj på pappret ibland gör väldigt ont.
Att jag inte förstår hur det någonsin skall kunna gå att reparera. Oavsett hur mycket jag vill. Oavsett hur tungt det än är. Ibland är skärvorna så trasiga att det inte funkar ens med det bästa av lim som affären kan erbjuda.

Att jag nu för tiden är ganska sorgsen i själen över ord som spottas ut. Hånande skratt och tankar som blir till ord som aldrig borde yttrats.

Nej, jag vet inte vad jag vill säga.
Jag vill kanske på något vis ursäkta min frånvaro lite. Både här och i det verkliga livet.
Det är lite för mycket i hjärnan.

Men jag ser fram imot dom kommande helgerna. Då skall det tankas kärlek. Av människor som är min familj.
Min alldeles egna, på sitt vis dysfunktionella men ack så vackra och fantastiska familj!

 

quotes-the-secret-of_6156-1

3 thoughts on “Ibland är skärvorna så trasiga…

  1. Det är så viktigt som människa att söka sig till dem där man verkligen känner att man är älskad och respekterad för den man är. Starkt skrivet av dig. Jag hittade till dig genom Blogg100.

    Allt gott!

    • Tack så mycket!
      Och jo, med åren har jag kommit till samma slutsats. Det tog tid dock! :)
      Skall kika in hos dig med!

      Tack för besöket och ha en trevlig söndag!

  2. Well spoken!

    Familj är sannerligen de människor man trivs med och har sitt hjärta hos.
    Vissa gånger delar man dna, vissa gånger gör man det inte.
    Jag är glad över att du har hittat din grupp med människor
    som älskar dig tillbaka.

    Fantastiskt!
    Underbart att du snart får ännu mer tillfällen att tanka deras kärlek,

    Kram på dig.

Kommentera

