När solen gör havet glittrigt.

Efter häromdagens inlägg som var ganska … sorgset… så kom det en ny dag.
En ny dag där jag väcktes av världens vackraste lilla Taliban.
En dag där jag väcktes av solsken… Hurra kanske ni tänker?

Jag kan vara ärlig och säga att jag förbannade solen.
Jag önskade mig snöstorm och hagel. Klass 3 varning och utegångsförbud.
Så blev det inte.

Det blev det här istället.

collage1

Det blev årets första klipphäng.

Solen värmde gott trots att vinden försökte göra sitt.
Solen blänkte sådär magiskt i sjön och Talibanen åt mariekex och jag… Jag drack mitt vanliga kaffe.

collage2

Och jodå, livet var minsann ganska vackert just då.
Livet på Västkusten är onekligen på sitt bästa sådana här dagar. När solen gör havet glittrigt. När det inte blåser storm.
När man bara kan strosa runt och betrakta den vackra naturen.

För att Strömstad har den vackraste skärgården det kan man inte förneka. Både höst, vinter, vår och sommar!

Vi önskar oss helt klart fler sådana här dagar framöver.
collage3

 

Och snart kommer badjävlarna tillbaka och ger lite liv och rörelse till skogen. DET ser vi fram emot.
(Även fast jag vet att jag kommer förbanna dom längre fram i sommar) : )

Kommentera

