Storm, ekonomistädning och kaffe med dopp…

Efter en vad som kan tyckas vara en hemskt lång dag kom kvällen.
En lång innedag då det har blåst storm ute och träd har fallit ner.

Jag och Talibanen hade en lektion i ekonomisk städning bland annat:

10149414_285438901603280_1128002594_n

 

 

Ja. Här återanvänder vi dammsugarpåsarna. Dammsugarpåsar är dyrt och dom klarar sig faktiskt ett par varv extra. Inga problem!
Är jag ensam om att göra såhär?

Dock blev det inte så där jättemycket städat … Man kan säga att jag fastnade bredvid en liten gosig Taliban och blev … låt oss säga Tvingad.
(vem som tvingade vem kan vi låta vara osagt – Men man går inte bara förbi om det är Saltkråkan på tv)
10002663_285650318248805_1965135425_n

 

Avslutade dagen med att åka och köpa torsdagsmys. Så snart slänger jag mig i soffan med Vivecka Lärn och en skål chips. Får bli idag istället för i helgen helt enkelt.
Det drabbar väl ingen kan jag tycka.

Förövrigt har jag hittat det beryktade Sjöodjuret från Loch Ness. Det har hamnat på Lökholmen. Jag fångade det i duschen.
En skrämmande varelse måste jag säga!
10149922_285694351577735_1952061639_n

 

Förövrigt kan jag berätta att hen som undrade om jag var sugen på att ta den i rumpan förmodligen har läst bloggen.
Hen har bett om ursäkt och frågat om vi skall fika! Haha.
Jo alltså … vi får se på det svarade jag.
Fika med dopp – Choklad till kaffet?
Förlåt. Jag sade inte det där!

Jag är övertrött. Min renbäddade säng hägrar. Och min skål med chips.

I bid thee goodnight!

 
Blogg 100 – Dag

2 thoughts on “Storm, ekonomistädning och kaffe med dopp…

  1. Vad, kan man liksom bara tömma dem och använda dem igen?
    Vilken fenomenal idé med tanke på att jag inte vet vilka dammsugarpåsar
    som är kompatibla med min 450-kronors dammsugare.
    Och ja, jag är inne på sista påsen!
    Måste testas.

    Mys låter härligt.
    Oavsett om det är till Saltkråkan, en bok eller så, chips är fina grejer
    att ta med i mysaspekten.

    Hahahaha så du fick en ursäkt. ;)
    Jag skrattar gott för mig själv här.

    Kram och ha en riktigt god natt.

    • Haha. Såklart man kan tömma dom. Har jag gjort i alla år. Ibland upp till 6-7 ggr. (om jag är riktigt pank) Men dom luktar ju inte så gott då! ;)
      Sedan så har jag heller aldrig koll på vilket märke på dammsugarpåsar jag behöver. Men jag vet att det skall vara en brun pappflärp (ja, jag har gjort det ordet)
      Så jag letar bara efter bilder på en sådan på paketet och sedan skär jag till dom när jag kommer hem. Det blir så bra så! :P

      Och ja .. en ursäkt och lite dåligt samvete. Haha. Det var himla fint. Han förstog nog att han hade gjort bort sig lite ;)

      Kram på dig!

Kommentera

