Grått och trist marsväder.
Mer vår än vinter i luften och vi funderar på att slänga på sommardäck på bilen nästa helg.

Det kommer nog ingen mer snö denna vintern.

Vi spenderade ett par timmar på öppna förskolan innan. Liten var missnöjd. En dag där det mesta är fel.
Och vi diskuterar 6 års trotsen.
Älskade Tweenien.
Imorgon är det äntligen dagis igen!

Efter lite övervägande bestämde vi oss för djungellandet. Som lek&bus fast mindre.
Talibanen fick bjuda med bästisen. Och dem tråkiga Mamman var plötsligt en bra mamma igen!
#win

image

Nu kan Mamman slappna av och dricka kaffe medan dom små roar sig kungligt.
Amen för lekland och kaffe!

Sedan då – vad blir det till middag idag?

//blogg – dag 5

8 thoughts on “

  1. Det här gråa verkar aldrig vilja ta slut,.
    Sol nu, tack!
    Hihi, ja men du gumman, så gott att höra att du gick från att
    vara en trist mamma till en kul mamma. ;)
    Och att du själv fick en chans att koppla av (ihop med den där
    svarta sörjan som vi ju inte riktigt är överens om dess förträfflighet.) ;)
    Så lekland: ja!
    Kaffe: nej! Såvida den inte återfinns i någon trevlig alkoholmix vill säga,
    då är kaffe finfina grejer. :)
    Kramar på dig!

    • Haha. Återigen – videoblogg om how to make kaffe kommer :)) du Måste dricka kaffe! Kaffe är bra för själen! ;) kram på dig!

      • Jag kommer att titta på den om och om igen.
        Och kanske, kanske även våga mig på att följa
        den steg för steg till en egen kopp. :)

        Ni är många som tycker att kaffe är ett livselexir,
        och jag börjar ju snart undra om jag går miste om något!
        Nåväl, gör en steg-för-steg-manual och jag ska
        ta ställning till eventuella förändringar i mitt liv. :)

        Kram på dig E!

        • Haha. Du är för go!
          Men hur var det nu? Du hade pulverkaffe? Ingen kaffebryggare?
          I will fix detta! ;)
          Och jaa, du kommer inte förstå hur du har överlevt utan. Jag lovar dig!
          Kram fina C.

  2. Säg inte att det inte kommer mer snö hörru, då kommer det BOMBA ner massor av vinter!
    Hade vårkänslor häromdagen, tyckte liksom att det luktade vår och att ”nu är fanskapet snart borta”. På kvällen regnsnöade det och blev totalt jävla skitväder.

    Man får liksom inte ens viska ”nu är det vår…”, det är som att snön hör det och trotsar!

    • Haha! Förlåt! Skall vara knäpptyst. Jag looovar! ;)
      Men jag tror faktiskt på det där V – ordet nu. På riktigt. Eller typ i alla fall!
      Herregud, kvinna. Tror du vi lyckas klämma en fika snart eller? :)

  3. Haha, det är snabba vändningar när man är förälder. ;-)
    Ja, snart kan man ta bort vinterdäcken och köpa nya vårskor!! Jag var så dum att jag satt på hm.com nyss och beställde ballerinaskor! Hehe. Plus nya, snygga jeans i grått. Llite roligt var det allt.
    Hoppas ni får en bra helg. Här ska väl barnen se på melodifestivalen så då får vi vackert se det vi också.
    Kram!!!!

    • Haha. Det blir Melodifestival här med. Lovade Talibanen att hon skulle få sitta uppe och titta på den.
      Det är hennes knark så jag får väl unna henne det ;) (terrorist! Jag vägrar erkänna att jag finner det lite smått underhållande) ;)
      Ballerinaskor? I mars? Haha! Du är underbar! Jaja, dom är säkert fina att titta på ett tag i alla fall!

      Ha nu en riktigt fin morgondag!
      Kram på dig!

Kommentera

