För 15 år sedan träffade jag en kvinna på internet…

 

Det känns konstigt att skriva det. För det känns verkligen inte så länge sedan. Men för 15 år eller om det till och med kan vara 16 år sedan träffade jag en kvinna som kom att bli en av mina närmaste vänner.
På den tiden var jag blott en barnunge.
Svart, svår och fjorton år. Eller om det nu var 15 år.

På den tiden fanns inte lunarstorm ännu tror jag. Bara det bevisar väl hur gammal man börjar bli. Det fanns Icq, Mirc och chatrum. Det ena rummet skummare än det andra.
Och så fanns det Skunk.
Skunk var väl som en lite mörkare version av Lunarstorm skulle jag tro. Inte lika gullig och söt. Ingen jävla Bjarne(?!).

På skunk fanns det alla möjliga grupper att gå med i. Idag kallar vi det nog för Forum?
Jag var med i en grupp som hette ”Vargklanen”.
Utan att gå närmare in på vad det innebär så träffade jag ”Queen” där.
Vi skrev milslånga mail och åren började gå. Genom nya vägar … som lunarstorm, blogg och msn.

”Queen” bor i Västerås. En väldigt lång bit från min del av landet. Vi har självfallet pratat om att ses. Om och om igen. Men det är ju som det är med det där.
Det är som alltid så svårt att få till. Är det inte pengar, så är det tid eller kanske till och med den där blygheten.
Vilket egentligen är märkligt eftersom vi delat våra mest glädjefyllda och nattsvarta stunder tillsammans.

Men för snart två år sedan. Då sågs vi äntligen. Efter att ha pratat med varandra i tretton år.
Det var konstigt. Samtidigt som det var som att vi hade känt varandra halva livet. Vilket vi faktiskt gjort.
Jag känner henne. Jag känner hennes barn och hennes man.Till trots att vi bara träffats en timme i Västerås en påsk för två år sedan.

Häromdagen fick jag post. Efterlängtad post. Jag visste nämligen att något var på G. Bara inte vad.

1974670_280875605392943_584650974_n

 

Detta var vad jag fick.
En vackert scrappad bild som jag skall rama in och hänga på väggen. Jag älskar den verkligen!
Och jag älskar Queen för att hon tagit sig tiden och arbetet.  Och kärleken.

Så jag avslutar med en hyllningsramsa:

Tack älskade Queen för att jag fick lära känna dig där i ”Vargklanen”.
Tack för alla år du stått vid min sida.
Tack för att jag vet att du alltid är ett telefonsamtal bort.
Tack för du är du! ♥

Och Tack Internet för alla fantastiska människor du har gett mig!

//Blogg100 – dag 3

3 thoughts on “För 15 år sedan träffade jag en kvinna på internet…

  1. Älskade underbara du! <3

    Som vanligt skriver du så att jag får ögonen fulla av tårar, både av glädje över att du tyckte om det jag gjort och för att jag blir så rörd av dina ord.
    Det är många många år som vi har skrivit till varandra och jag tänker aldrig sluta! Ibland dröjer det lite mellan gångerna men du finns alltid i mina tankar. Och någon gång ska vi sitta ner och dricka en kopp te (okej, du får dricka lite kaffe om du nu nödvändigtvis måste ;) ) och prata en hel kväll, natt och morgon.

    Många varma kramar till min fina älskade Elin <3

    • Och den dagen, natten och morgonen ser jag fram emot. Kanske blir det innan du anar. För jag planerar verkligen att få till det här i vår.
      Jag har lovat Christine att komma dessutom. Och ja .. Jag vill ju träffa Er båda såklart!!
      Det vore så hemskt mysigt!
      Och ja, ibland dröjer det. Min i mitt hjärta finns du alltid. Du har en given plats! Så har dina kära små ;) Till trots att dom är stora och att jag inte har träffat dom ännu :)
      H … är ju H. Och skuggvarg. Och jag är fortfarande nervös för honom. Haha!
      Men jag lovar att träffa honom med om jag kommer i vår!
      Massa kramar och kärlek till dig min fina älskade Queen! <3

Kommentera

