Om man är en liten Taliban…

”Den när man loggar in på facebook och plötsligt får upp aviseringen – 250 kort har synkats från din mobil och man tänker vad i helvete är det här nu då?”

Gissa vilken Taliban som har tagit kort i baksätet på hemvägen?
-sigh-”

 

collage7

 

Jag hade alltså 250 kort på träd, skog, träd och ett par med lite hus och väg på.
En del kort innehöll även fingertoppar och nackar.
Himla fint så. Men jag vet inte om jag behöver dom i 250 varianter. Hade kanske räckt med 20?

O andra sidan inser jag att intresset för det där med kamera börjar växa och att jag kanske får lära henne det lilla jag kan.
Och att OM man råkar fota något som man inte bör. Som mammas nakna rumpa. Så Bör man inte berätta om det för random strangers på Ikea när man sitter och leker.
Ja, det var hemskt genant faktiskt! Hemskt!

Men ja, jag antar att det är dags att lära henne helt enkelt. Och på något vis byta lösenord.
För det är väl bara en fråga om tid innan den där röven eller något annat (gud förbjude) hamnar på facebook eller instagram! ;)

Så – vad har vi för tips till dagens ungdom? Anyone? 

 

 

4 thoughts on “Om man är en liten Taliban…

    • Haha. Nej, hon pratade med ett par som satt lite bredvid där hon lekte och diskuterade just dagens teknik vs ungar och hur mycket dom faktiskt kan….
      Då berättar Talibanen glatt att hon minsann tagit kort på mammas rumpa när hon sov. ;)
      Behöver jag säga att jag tog ungen i armen och gick medan paret bakom skrattade förtjust ;)

Kommentera

