Blogg100 – Yes or no?

Ett inlägg om dagen i hundra dagar.
#Blogg100

Var det förra eller förrförra jag körde denna utmaningen? Jag minns faktiskt inte. Har inte kollat ännu heller.
Jag kom aldrig hela vägen.
Kanske halvvägs.

Det är dock ett kul koncept. Och man kan väl alltid göra ett nytt försök. För vad gör det egentligen om man misslyckas?

Och Ni andra  – kanske detta är något för Er?

Jag tar mig friheten att kopiera lite från Bisonblog.se

Att blogga handlar om att investera tid i en egen plattform och inte någon annans mötesplats. Det handlar ibland om kunskapsdelning och ibland om att bygga relationer med andra. Det finns också en möjlighet att reflektera över den yttrandefrihet som människor före oss kämpat sig till och vetskapen om att vi alla kan tala fritt i ett öppet och demokratiskt samhälle. Och sen är det kul också.

Nu gör vi det igen. Den 1 mars startar utmaningen Blogg100 för tredje året i rad. Det går som vanligt ut på att blogga minst ett inlägg om dagen, 100 dagar i rad. Förra året var vi över 600 bloggare som deltog i utmaningen (något färre tog sig i mål).  Vi skrev över 16 000 blogginlägg och 19 000 tweets under taggen #Blogg100, och allting slutade med ett härligt event på Historiska museet tillsammans med Sveriges Kommunikatörer. Där tog vi temperaturen på det svenska bloggandet och fick chansen att träffa varandra och dela erfarenheter (läs gärna summeringen av eventet här).

 

Mer om hur ni anmäler Er hittar ni Här!

4 thoughts on “Blogg100 – Yes or no?

  1. Yes! :)
    Gör ett inlägg per dag så för mig blir enda skillnaden att
    märka det med #blogg100.
    Och då var ju så vi hittade varandras bloggar. <3

    • Ja, det är så sant. Det hade jag nästan glömt. Ja, då får det minsann bli ett nytt försök för mig med.
      Jag har nämligen sugit på att uppdatera min senaste månaderna. Men – vi försöker igen ;)
      Och jag är så glad att jag hittade dig! <3

Kommentera

