Och denna gången tänker jag bli stående som vinnare!

quotes-the-secret-of_6156-1

 

Och det är så vi jobbar här.
Vi faller och vi reser oss upp. Starkare för var gång. Jämför jag mig själv nu och för 10 år sedan är det inte samma människa.
Om vi pratar styrkemässigt. För tio år sedan hade jag lagt mig i en hög. Gett upp. Slutat andas.
Jag minns att jag ibland inte visste hur man ens blinkade längre. Livet gjorde ont för tio år sedan.

Idag gör det ont på andra sätt. Men när det har gått tio år är man lite självsäkrare. Även fast även den biten tagit hemskt många år. Alldeles för många.
Jag önskar att jag hade varit stark från start. Allt vore så mycket lättare då.

Kanske är jag inte som Pippi – starkast i världen nu heller. Men jag vet vem jag är. Vad jag står för. Jag vet att jag är bra. På mitt sätt.
Herregud, tänk om man kunde tänkt den tanken för tio år sedan. Då jäflar.
Men det som räknas är att jag tänker den nu. Just nu.

Idag är jag en tiger. Och jag vet mina styrkor och svagheter. Nåja, de flesta av dom i alla fall.
Hade jag vetat allt vore jag perfekt. Där är vi Inte ännu. Förmodligen aldrig.
Men bra nog. Det är det jag vill komma till. Jag är bra nog. Jag vet att jag är det.
Jag faller och jag reser mig.

Och denna gången tänker jag bli stående som vinnare!
Raaaaawr!

2 thoughts on “Och denna gången tänker jag bli stående som vinnare!

  1. Ja, det är det som räknas.
    Att du vet det nu.

    Kram som fan på dig tjejen.
    Jag tror på dig ska du veta.
    Framtiden är sannerligen din, och lilltjejens!

    • Underbara du! Det hoppas och tror jag med!
      Dags att vända skutan och ta kontroll helt enkelt!
      Och du – framtiden är din med skall du veta! Om någons!
      Kram i massvis!

Kommentera

