Hiss och Diss.

 

På plus-sidan idag ligger Wacko-Vic högst upp.
Tack du fantastiska kvinna som hjälper en senil och multiförvirrad tant att byta lösenord på sin blogg.
Så efter ungefär en månad av svärord, slitande av hår och andnöd och bloggande via konstiga bakvägar kom jag in.
Detta fixade Wacko´t på noll komma fem sekunder.
Jag fattar inte varför jag inte frågade innan. Eller jo, det gör jag. Jag skämdes röven av mig för att jag är så väldigt tankspridd.
Men – I did it. Och jag är evigt tacksam!

Ett annat plus var ju faktiskt att i förrgår så var det vår. I alla fall i min del av världen.
Fågelkvitter, blå himmel. Knoppar i rabatten.
Vi tog till och med av stödhjulen och premiärcyklade. Hur underbart som helst!

collage6

 

Sedan finns det såklart många fler saker på pluslistan.
Som allt fantastiskt folk jag har omkring. Som att kroppen hittar ny kraft när man tror att det är slut.
Som att man alltid hittar vägar när gamla stigar blir för svåra att gå på.
Ja, det finns massa plus om man bara ser efter!

Minus är vädret. Jättemycket är vädret minus. Vi vill fortsätta pilla i rabatten. Plantera lökar och förbereda för tygskor och kaffe på balkongen.
Men det är klart, det är väl lite väl optimistiskt att tänka på det där i februari. Det lär nog dröja ett par månader.
Men under den tiden kan vi planera och göra annat. Det blir nog bra minsann.

Minus är nudlar och gårdagens fiskbullar till lunch. Det är ju det där med att vara ekonomisk. Det faller inte lika väl ut med att det faktiskt är gött. För det var det inte.
Och nej, jag tänker inte sträcka mig till att säga att jag är tacksam att jag får mat. Eller jo, kanske lite för jag är ju faktiskt tacksam för det! Men gott – där går gränsen!
(och kunde jag skickat det till Afrika hade jag gjort det)

Plus är oxå hårfärgen som står i badrummet och väntar. Där har den stått ett tag men idag tänker jag göra slag i saken.
Nu får det vara nog med blondie. I alla fall utanpå.
Någon lurar man ju alltid menar jag.

Och tvättkorgen är nästan tom. Ett ynka lakan kvar. Det kallar jag Jävligt bra!

Så ptja, då är vi väl nästan i mål då!

Så snart Lillskrot kommer hem skall vi fortsätta spela ”fem myror är fler än fyra elefanter” tills mamman har  bestämt att det blir att introducera Harry Potter i familjen.
Det lilla hon sett har hon gillat så vi får se om detta faller damen i smaken!

 

Nu – Dansa soldans och dricka kaffe!

6 thoughts on “Hiss och Diss.

  1. Soldans och den där svarta smörjan hoppas jag ska kunna
    få lite sol även hit till Norrland.
    Skicka, skicka! :)
    Bra jobbat med att fråga om hjälp!
    Hjälp är bra saker, men fan så svårt att be om.

    Kram.

    • Haha. Det hade nog motsatt effekt här. Kom bara ännu mera regn och snö och gråväder.
      Not the way I wanted it to be! :)
      Men hjälp minsann – är fantastiskt ibland :)
      Kram på dig!

Kommentera

