Döda relationer och lite livskaos…

Jag skall inte sticka under en stol med att det är mycket som sker i mitt och Talibanens liv just nu. 
Den sporadiska blogguppateringen har sina orsaker. 

Kortfattat:

Orsaken heter – relationer. 
Och nej, inga kärleksrelationer. Glöm den biten. Andra relationer. Om än ack, så viktiga. 
Viktigast kanske. 

Jag avslutade en relation i söndags som jag aldrig trodde att jag skulle behöva avsluta. En relation lika gammal som jag själv.
Ni kan tänka Er.
Men ibland så måste man sätta en gräns. Min gräns är här och den är nådd.
Tyvärr.
Det kommer bli en lång och svår process men jag inser att detta är till det bästa.
nomatterthepain.

Den andra relationen kan jag inte påverka utan bara invänta. Och väntan är lång och tuff.
Antingen blir utgången bra eller så blir den mindre bra.

Det är med andra ord en jävligt tuff period. 
Det är beslut som måste tänkas över. Andra vägar som skall övervägas och ja, ni vet… Allt det där som blir när man hamnar mitt i ett sådant här livskaos.

Tillslut får vi hoppas att allt blir bra.Så småningom.
Vi skall bara komma på rätt köl igen och få öst ur allt vatten så vi inte sjunker!

 

Och thank god, för allt fantastiskt folk vi har omkring oss!
Ni är våra vingar!

9 thoughts on “Döda relationer och lite livskaos…

  1. Har tänkt på dig, och undrat lite vad som händer i ditt liv, ska du veta.
    Gott att se att du stack in här och uppdaterade lite.
    Att avsluta en relation lika långvarig som en själv, sådant låter inte enkelt.
    Ibland är blod tjockt, ibland är vatten tjockare.

    Det är gott att höra att du dragit din egen gräns.
    Det är mycket hälsosamt.

    Den andra relationen där du inte kan påverka, hoppas du får
    någon klarhet i om det blir hit eller shit, för väntans tider är inte att leka med.

    Härligt att du och lilltjejjan har vänligt folk som tar hand om er.

    Kram på dig tjejen, och kämpa vidare.
    Jag är på ditt lag. ;)

    • Tack snälla! Behöver höra dom där orden nu!
      Trots att man vet att man gör rätt val är det inte alltid lika lätt. Tror och hoppas dock att detta är det som blir det allra bästa för oss!

      Har tyvärr inte hängt med alls hos dig. Hur mår du??
      Många kramar härifrån!

      • Huvudsaken du har gjort det du kunnat.
        Mer än så finns liksom inte.
        Lika bra att du inte varit in hos mig, det är ups and downs utan
        dess like dessa veckor.
        Blääääääh, tycker jag om det.
        Nejdå, det finns ju förklaringar till humöret och känslan, men ändå…
        Känner för att sova jämt just nu.
        Bättre tider kommer, för oss båda hoppas jag.

        Kram på dig och kämpa på!

        • Jo..skådat lite, läst lite..och varit tvungen att gå. Jag klarade inte. Förlåt. Jag är inte där i min bearbetning ännu. Men en dag..
          Och jag hoppas det vänder för dig snart.. berg o dalbana är jobbigt!
          Kram på dig fina du!

          • Jag gillar att du kliver in där lite nu och då.
            För du har alltid möjligheten att kliva ut om det inte fungerar.
            Ibland är vissa texter inte rätt för en själv, och då ska man
            kliva ut.
            För att kanske återkomma en annan dag, eller vid ett
            annat känsloläge.
            Du är alltid otroligt välkommen när du än dyker upp.

            Hoppas din helg strax är över, jag förstår på dig att du
            väntar på en ny vecka.
            Jag ser fram emot uppdateringar från ditt liv.
            I bloggform, via FB eller via mejl.

            Ha det gott finaste du, du kämpar bra.
            Kom alltid ihåg det.
            Även de dagarna du ligger under täcket och vägrar komma fram.

            Kram.

  2. Jobbigt. :( Jag tar mig friheten att gissa lite och kan bara säga ”Bilda klubb?” Jag har gjort samma sak, men i lite tystnad. Det är en stor, stor sorg – men samtidigt en fridfull lättnad i att tack-så-himla-mycket-men-nu-RÄCKER-det.

    Alla måste inte förstå, alla kan inte få allt förklarat. Och själv kan man inte bära alla andras dynga på sina axlar. Det finns andra som behöver få av det man kan ge, och man måste välja vilka de är.

    Kram!!

    • Tack! Dom där orden värmer. Det är ju som sagt så att även fast man vet att det är rätt så känns det förjävla tungt. Det är ju – en hel del saker som påverkas. Men i det långa loppet tror och hoppas jag att det blir bättre.
      Och det hoppas jag att det blev för dig med!!
      Blev det, det?

      Och ja, man måste välja. För att överhuvudtaget orka. Jag inser det nu. Och det finns andra som jag hellre lägger den energin på just nu!

      Tack igen snälla du!
      Kram!

Kommentera

