Jag skulle vilja beskriva glasskärvorna som skär in i mina fötter…

Bild

 

När det känns som att man står mitt i mörkret. Man skriker. Men ingen hör. 
Man skriker halsen blodig tills man nästan kvävs.
Men ingen hör. 
Hesa, förtvivlade rop som dränks av tårar som aldrig faller utan bara samlas som vätska i kroppen.
Frätande syra. Inifrån och ut. 
Faller isär.

Runt omkring i periferin faller bomber. Exploderar. Tystar mina skrik.
Ingen hör.
Man är under angrepp. 
Bomberna slutar inte falla. Det tystnar inte.
Skadorna efter explosionerna är ett faktum.

Ett sargat landskap som luktar ruttet och infekterat.
Döda känslor och hopp som aldrig mer kommer brinna.

Man undrar hur lång tid det kommer ta att bygga upp landskapet igen. 
Hur lång tid det kommer ta att få skriken att tystna. Att få bomberna att sluta falla.
Man undrar om det någonsin kommer bli som det var? 
Om någon kommer höra ens skrik.

Om dom där tårarna någonsin kommer falla.

Det här är en neverending story utan lyckligt slut.

Jag är ledsen för att bloggen blir lidande mitt i mitt personliga mayhem. Det är så mycket jag skulle vilja säga. 
Jag skulle vilja beskriva glasskärvorna som skär in i mina fötter för Er. Förklara att ibland så gör det så fruktansvärt ont.
Jag skulle vilja fråga Er om råd. 
Men jag kan inte. 

Det är dom där stirrande ögonen ni vet. 

Men jag hoppas att eldarna snart slocknar. Och att mina skrik snart tystnar.
För just nu är det väldigt svårt att hitta kraft någonstans.

Tack för Ert tålamod.

4 thoughts on “Jag skulle vilja beskriva glasskärvorna som skär in i mina fötter…

  1. Jag förstår.
    Det är svårt när det blir svart, när det sargar, när det skriker.
    Och ingenting visar man utåt.
    Inga tårar, inga spår alls egentligen.
    Eller kan du visa? Har du någon som har ditt förtroenden nog att du
    ska våga visa?
    Kanske blir desperationen till sist så kvävande att du släpper in
    någon i allt ditt privata?

    Jag hoppas dina tårar kommer.
    Blir ventilen som gör att du kan andas.

    Kram på dig E.
    Faktiskt många kramar från Norrland.
    Jag vill också säga grattis på födelsedagen, fastän det känns
    väldigt malplacerat här.

    • Det kommer ett Mail till dig imorgon du fina människa från norr!
      Men tack för dina ord! Om du bara visste vad som betyder! ♡

  2. Många, många kramar till dig! Du vet var jag finns Om du vill prata, nu eller någongång i framtiden. Du imponerar på mig med din styrka! Kram

    • Tack Åsa! Jag är tacksam för det. Och dina dina ord. Dom värmer.
      Vet nog inte om det är styrka .. kanske. Mer ett måste. Man gör det man måste helt enkelt.
      Men tack!
      Kram!

Kommentera

