Färdigkalasat och danspremiär!

Bild

 

 

Igår var det en stor dag för Talibanen. Första gången på den nya danskursen och pre-födelsedagsfika för mamman som envetet försöker förtränga att hon fyller år strax.

Talibanen och M ägnade förmiddagen åt att baka tårta åt mamman. Det är hemskt många år sedan någon gjorde det vill jag minnas och jag blev faktiskt alldeles rörd. 
När vi ringde övriga medlemmar av familjen och frågade om dom ville fika tårta vid 11-snåret innan Talibanen skulle på dansskolan fick vi besked om att det var för tidigt för tårta. 
Jaha. Ja ja. Så kan det ju vara. Det är inte utan att det gör lite ont men vad gör man?
Jag och Talibanen klarar oss minsann alldeles bra ensamma. Utan tvekan.

Jaja… kanske kommer dom och äter två dagar gammal tårta imorgon istället. Vi får se helt enkelt! 

Men det blev i alla fall både kaffe och sång och nu är jag färdig med hela kalasandet. 
Det där med att fylla år känns änna lite överreklamerat nu för tiden, Det är ju inte direkt så att man fyller neråt i åldrarna. 
Men OM så lovar jag att ställa till med en jäfla fest! 

Talibanen var i eld och lågor över dansskolan och visade alla steg när hon kom hem. 
Trots att som hon sade: Hade förskräckligt ont i tårna!

Nu räknar vi ner tills nästa söndag!

 

6 thoughts on “Färdigkalasat och danspremiär!

  1. För tidigt för tårta?!!
    Nu förstår jag inte, det är aldrig varken för tidigt eller för sent för tårta!
    Klart det gör ont när familj inte kommer. Klart som tusan, det växer
    man nog inte ifrån någonsin.
    Jag hoppas de kom och firade dig vid ett senare tillfälle, så du fick ännu mer
    kramar och kärlek i samband med din födelsedag.

    I vilket fall, så härligt att höra att M och Talibanen bakade en tårta till dig.
    Och att ni åt den ihop med en god (?) kopp kaffe, och kanske ett glas läsk. :)
    Låter som ett härligt firande för den som, liksom jag själv, inte egentligen
    fyller år lägre.
    Och ja, skulle du börja få för dig att fylla nedåt i åldrarna så vill jag att
    du genast hör av dig och berättar hur du bär dig åt.
    Jag vill nämligen också ha den egenskapen.
    Samt att jag förväntar mig att en inbjudan till den festen hittar mig här
    uppe i norr!

    Ha det bra, och ät för all del en tårtbit till, den såg väldigt god ut!
    Och hoppas lillhjärtats tår slutar göra så förskräckligt ont, så hon strax är redo att visa sina nya steg igen.

    Kram tjejen!

    • Kaffe och en 30 minuters visit blev det. Talibanen fick läsk! :) Trots att kaffe var hennes andra ord att säga efter Istu som betyder sitt på finska så har hon märkligt nog inte lärt sig att uppskatta det ännu. Men det kommer :)

      Och du… Varför kan vi inte göra en ”vi blir bara yngre” fest? Bara sådär! Du är välkommen Anytime! :) ♡

      • Hmmm, jasså hon har inte börjat med den där drycken än?
        Kan bara vara en tidsfråga, på sin höjd någon månad bort. ;)
        Ja, ja, ja en sådan fest skulle vi ha!
        Kram på dig.

  2. Jag håller med Cicci; vaddå för tidigt för tårta??? Jag förstår öht inte principen i att invända mot tårta.

    Men när det gäller att spela födelsedagsfiol smäller jag dig på fingrarna dubbelt. Igår fyllde jag år – och det är en bit över 40, kom igen när du kommit dit! – och dessutom är jag på retreat = alla är tysta och man får inte prata i telefon. Man får nog inte läsa bloggar heller, men nu är jag ju så stor att jag bestämmer sånt själv. *harkel* Men det betyder NOLL firande. Zip zero nada nothing.

    Den du med socker på. *trular så illa med underläppen att jag skulle drunkna om det regnade. Hey, vänta, det GÖR ju det…*

    *blubb*

    • Haha! Tack för dagens skratt! Needed that! Och grattis (typ) i efterskott!
      Men varför i hela friden åker man på retreat? Eh. Bara jag som missat tjusningen kanske? ;)
      Jag hoppas du har – kul (kan man ha det?) I alla fall!

      • Det ingår i utbildningen så det var obligatoriskt. Kommer aldrig att ske på min födelsedag igen kan jag säga.

        Det är inte kul på retreat, det är avkopplande. Om man inte får en så mjuk säng att ryggen går sönder och fyller år så man känner sig som ensammast i världen. :p

Kommentera

