Döm av mitt förvånade ansiktsuttryck…

Man går ständigt och rensar. Plockar undan. Slänger. 
Men på något märkligt vis tillllkommer det alltid nytt. Vet inte om skiten magiskt förökar sig?
(fast det är väl klart. Bra att någon i huset gör det!)

Hade en överhylla till ett skrivbord innan. Jag kände att jag inte hade något behov av det. Det tog mest plats och såg inte riktigt ut som jag ville att det skulle göra.
Således som med allt annat hamnade det i trappen. Där all annan skit som skall slängas står. 
Tills jag kom på att Talibanens rum svämmar över av saker. 
Hon behöver minsann en hylla. Tack och amen. Billigt är bäst och man tager vad man haver.

Men vad tänkte jag på när jag frågade henne vilken färg  hon ville ha på hyllan?
Döm av min förvånade min när jag hör hennes svar …

Bild

 

Nej, det var väl inte så svårt att lista ut. Det finns inte så många andra färger på hennes lista just nu. 
Men det är väl åldern I guess. Jag är inte så orolig. 
Och ptja … so what? Spelar det egentligen någon roll? Färg som färg. 
Även fast det kanske inte är en av mina favoritfärger. Hennes rum. Hennes val.
(ja,men vi kan i alla fall låtsas)

Så idag åkte lagrer nummer 2 med färg på. Det kommer behövas ett tredje. 
Jag och mitt tålamod är uttråkade. Vi vill att det skall torka. Bli färdigt och hänga på väggen. 
Det där med väntan är inte riktigt min grej. Har aldrig varit. 
För otålig. För nyfiken. För stressad.
Men imorgon på morgonen åker det sista lagret på och sedan får den torka tills jag är hemma från jobbet på kvällen. Då borde den vara torr nog. 
Och jag kommer bli en lyckligare människa.

Sedan skall jag bara fixa det lilla bordet jag lät Talibanen börja måla för att jag skulle få frid att måla hyllan. 
Gissa vilken färg bordet blir?
Jomenvisstsörrni. Här kör vi all in. Safe.

Bild

 

Så ja… Så jobbar vi här hemma.
Taliban bestämmer. Mamma fixar. 
Eller ja, kanske inte riktigt. Men vi är bra på att hitta lösningar helt enkelt. Och om lösningen är att de rosa sakerna är på hennes rum är det ju superbra! 
Nöjd Taliban .- Nöjd mamma. 
WIN!

8 thoughts on “Döm av mitt förvånade ansiktsuttryck…

    • Haha. Du har så rätt…
      Men ibland är man ju en så fantastiskt snäll mamma!!
      (Läs:för trött för att argumentera) ;)

    • Det hade vi nog tror jag. Om jag skall vara ärlig så minns jag inte vad vi gjorde. Tror det var en lugn hemmadag.
      Jag var kass. Eller ja, magen. Det var ingen idé att härja med varken den eller kroppen!
      Hur blev metalfesten?
      Är på väg in och snoka lite hos dig strax iofs.. jag misstänker att det finns info där .. (och dom smaskiga detaljerna kan du lämna här)
      Kram på dig fina C.

      • Hehehe, jadu tjejfester som sådana bjuder sannerligen på smaskiga saker.
        Denna, i metaltecknet, var inget undantag.
        Karlar och deras snoppar ställer till problem, så mycket kan jag konstatera. ;)

        Ah, men vad fasen, havererad mage nej det låter inte roligt alls.
        Hoppas du känner dig bättre nu.
        Ha det gott tills nästa gång. Kramar i lass!

        • Jadu .. det där med karlar och snoppar vet jag allt om. I alla fall en hel del och lite för mycket. hehe.

          Magen är något bättre men bra skall vi kanske inte påstå. Vettefasen. Är trött på den. Som fan.

          Hur mår sköna bönan idag?
          Massa kramar uppåt landet!

          • Ah, dessa snoppar ja. ;)
            Hahaha, någon gång måste du skriva mer om dessa, jag vill
            få skratta och roas!
            Samt att du uppenbarligen oroar andra, som finns med i
            dina berättelser, och på dina bilder.
            Hahahahaha!

            Här i norr har det just dragit igång en ny dag.
            Känns okej.
            Om jag ska vara ärlig längtar jag mest till lunch just nu,
            fastän klockan bara är 8, och alltså långt ifrån lunch.
            Ska äta hamburgare med en god vän, och ja, det är
            helt klart dagens höjdpunkt.
            Mig veteligt. Än så länge.
            Ha en toppendag!
            Kram på dig.

            • Det kommer mer snoppar. Jag lovar.
              Blev till och med ombedd att skriva om en häromdagen. Hehe.
              Så ja, det kommer! Skall bara hitta lite inspiration! :)

              Såg att lunchen idag var lyckad. Vad mysigt!
              Hoppas att natten kom med vackra drömmar åt dig!
              Kram!

Kommentera

