Varm Chocklad, jobbhelg och Talibanfest…

Jobbhelger är bra. Jättebra.
Dock så är dom långa. Ungefär så långa att jag inte hinner träffa Talibanen alls.
Åker när hon vaknar och kommer hem när hon går och lägger sig.
Därav valde morderen att ta henne denna helgen så hon kunde få busa loss där. Tack, säger vi för det!

Och med tanke på det där mammasamvetet så var vi tvungna att kompensera lite igår.
Talibanen fick ta hit bästisen och det var höga jubel och glada miner.

1608459_266705973476573_2040301508_n
Talibanen fick välja fredagsmiddag och till ingens förvåning blev det Korv Stroganoff.
Barnen som inte är några matvrak alls åt som hästar och mammahjärtat bultade lite extra hårt.
Att en sådan liten sak kan göra så mycket!

Sedan var det ”partydags”. Discolampan tändes, det dansades och det lektes.
Men det är konstigt. För man tror ju att två barn skall låta. Jättemycket. Men icke. Hade jag inte vetat bättre hade jag inte trott att jag hade några barn hemma alls under några timmar.

Vi avrundade kvällen med ”Tingeling” och chips i soffan.
Och när mamman står på utsidan och smyger hör hon ungarna prata:

”- Visst har vi det myyysigt?
– Ja, det här är det mysigaste Partyt!”

Då vet man att man har lyckats! ;)

1606700_266715800142257_700355512_o

Som lite grädde på moset hann vi med en lång dusch och en varm chocklad på morgonen innan mamman åkte till jobbet.
Det är dom små sakerna som gör det! Eller hur? :)
Och nu får jag inte se den lilla skrothägen innan måndag eftermiddag efter dagis.
Det är inte utan att det känns i mammahjärtat.

Men ja, vad gör man inte för att få jobba lite … Tyvärr så är det ju.
Dock vet jag att Talibanen är glad över att vara hos mormor så på så vis är det ju helt ok.

Imorgon väntar oavsett ett 11 timmars pass för mamman. Så det är en sådan där dag man vaknar, åker till jobbet och åker hem, landar framför en söndagsfilm och somnar innan man vet hur det slutade.
Precis som söndagar skall vara antar jag.

Vad pysslar Ni med i helgen?
Något lite mer spännande än undertecknade hoppas jag?!

 

Kommentera

