Här skall vi förändra hela liiiivet på noll komma ingenting…

Ja, jag kanske var lite entusiastisk när det blev nytt år och allt det där.
Jag drogs änna med i spiralen.

”Visst kan jag det här. Både det ena och det andra. Herregud, vad jag kan.
Och vad MOTIVERAD jag är.
Aldrig någonsin varit så motiverad. Äääver!
Här skall vi förändra hela liiiivet på noll komma ingenting”

Sedan blev det vardag och det var plötsligt inte lika roligt längre. Ungefär som i december faktiskt.
Men det är klart. Det visste man ju egentligen. Innerst inne. Man vill bara så desperat att det skall vara annorlunda. Bättre. Nytt. Spännande.
Det blir sällan som man tänkt sig.

MEN – mina vänner.
Lite stolt är jag. För jag satte ju några mål/förhoppningar…
Vi betar av dom snabbt här:

Vit månad – Trodde det skulle bli pest. Verkligen Pest. För ja, jag gillar ett glas vin på kvällen. Vem gör inte det?
Men nej, det är faktiskt inga problem alls. Mer än att fredagskvällen kändes lite sådär konstig när man drack kaffe och lyssnade på Disneylåtar istället för att dricka ett glas rött och lyssna på ”Så skall det låta” på youtube.
Värre än så var det inte.
Weird.

Chips/cola – Där är det värre. Där har det vissa dagar och tidpunkter på dygnet varit rena rama döden.
Vi kan säga att Helvete vore en trevlig plats att befinna sig på i jämförelse med att vara med mig dom stunderna.
Det finns tillfällen då någon sagt att:
”Elin, whatever makes you a bit happy. Jag köper gärna Cola om du blir gladare.”

Men icke, jag håller mig till mitt bubbelvatten.
Men Jaaa, jag fuskar. Eller ja, jag tillåter mig själv en dag i veckan. Jag var tvungen. Pallade inte att se ungen sitta och äta chips utan mig helt enkelt. (Bra mamma)

(Hej ruttna karaktär. Vi skall ha ett uppgör du och jag. Snart. Jag lovar.
Skall bara bli av med cravingsen först.)

Träning/rörelse – Njae, jo alltså… Det var ju det där med att komma ur soffan då.
Lättare sagt än gjort. Även fast jag är motiverad.
Men som vi alla vet – motivation gör oss inte smala. Rörelse gör!
Och det är Jävligt långt från tanke till handling har jag märkt.

Dock har jag kommit igång lite sista veckan. Hittat en liten fb-grupp med som innehåller pepp/råd och stöd med ett par vänner och annat folk.
Youtubat lite och promenerat lite.
Och från att gå från stillasittande till att faktiskt röra lite på sig så är ju det här en klar förbättring. Och det känns kul! Skitkul faktiskt.
Så kul att jag faktiskt inte Vill ta det där glaset vin på kvällen utan hellre köra lite hemmaträning.
Ja, jävlar. Vem trodde Dom orden skulle komma ur Tants mun? Inte undertäcknade i alla fall!
Och bonusen – lite minus på vågen! Jävlar så gött!

Win – Win!

Då kämpar vi helt enkelt vidare mina vänner.

Det är inte guld och gröna skogar hela tiden. Det är piss, skit och ångest.
Ibland. Allt som oftast vill jag krypa upp i soffan med min chipspåse och min bok. Eller ta ett glas vin.
Men det här andra .. bubbelvattnet och det där … det är ett bra substitut.
Man vet att det kommer något bättre ur det än vad det gör om man vräker i sig en påse chips.

Insikterna mina vänner. Insikterna.

Så ja, vi satsar fortfarande på ett jävligt bra – 2014

1544580_261704360643401_529745920_n

…Changes…

 

 

9 thoughts on “Här skall vi förändra hela liiiivet på noll komma ingenting…

  1. Du är banne mig skitduktig!!!! Rom byggdes inte på en dag, beroenden tar man inte bort så lätt. Heja Elin, I love you.

  2. Det ÄR skit, piss och helvete. Men här:

    *Bara för att man bestämmer sig för att sätta igång, for real, så betyder det i n t e att man ska försaka livet. Lördagsgodis är en bra grej. En dag i veckan får du slöa, slappa, dricka cola (återigeeeen, gå över till zero om du blir sugen i veckorna! Det smakar skit i början, men ändå. Man vänjer sig!) Bubbelvatten är svinbra (eg. inte pga innehåll osv men skit i det, smaksatt vatten var det som fick mig att inte avlida under de första månaderna..) och det här med schemalagd dag 1/v är skönt.

    *Man mår inte bättre om man förvägrar sig A L L T.

    *Din kropp är ditt tempel, ta hand om den, tacka den för allt och när allt är skit så ska du bara älska den ännu mer. Vet att det är svårt, men tänk kärlek. ALLTID.

    *Glöm inte att värma upp och sen stretcha!!!!!!! <3

    *DU ÄR GRYM, DU KLARAR ALLT DU TROR, ÄVEN NÄR DU TVIVLAR!!!
    *Tro på din kapacitet och förmåga.

    *Din kropp kommer tacka dig – du kommer lyckligt vinka av vartenda jefvla hekto! :)

    Älskar dig.

Kommentera

