Vi kan kalla det lite bortskämd…

Man är ju lite (lätt) handikappad när man flyttar från storstad till skog.
Man vet inte riktigt vad man skall hitta på.
För förutom ett badhus med begränsade öppettider, en biograf och ett litet ”djungelland” med ännu mer begränsade öppettider så finns det inte så fasligt mycket för ungarna att göra i den här staden.

Men för all del tänker jag – vad gjorde JAG när jag var i Talibanens ålder?
Jo, jag var ute.
Från morgon till kväll. I ur och skur. Kallt eller varmt.
Vadå gå in och äta? Det var väl klart man inte ville!

Dagens ungar – i alla fall inte min – är inte riktigt helt van vid det här.
Hon älskar att vara ute, men det skall helst finnas en lekplats eller tillrättalagda aktiviteter.
Vi kan kalla det bortskämd. För så är det faktiskt.

Men sent skall syndaren… Talibanen vakna – för igår åkte vi till en annan skog.
Vi tog med hennes bästis till hennes stora glädje.
När vi kom fram ställde vi dom på gräsmattan och sa – Lek.
”Eh jaha?” var väl svaret jag fick.

5 minuter efteråt såg det ut såhär:

vinter2

Lyckliga ungar som fick lov att använda sin fantasi lite. Hej och hå så bra det är för dom!
Ibland är det inte bara nackdelar med att bo i skogen.
Även fast jag gärna hade velat ha valet mellan att antingen gå ut i skogen eller hitta på någon annan aktivitet!

Och ja, barnen hade skitkul och ville nog inte alls hem! :)

Fast nästa söndag börjar den nya danskursen. Gissa om Talibanen blev överlycklig när jag berättade?
Vann nog Mother of the year ett par gånger om där och då!
Hon lovade till och med i stundens hetta att detta året skulle hon lyssna bättre, städa mer och sova bättre.
Ja, där ser man – Det lönar sig att vara snäll. Både för liten och för stor!

 

Kommentera

