Och jag skall ryta som en tiger…

 

Istället för att göra allt det där jag borde hamnade jag här med kaffekoppen.
Tvättmaskinens centrifugprogram låter lite för högt och jag borde väl egentligen passa på att dammsuga alla dom där strösselplopparna som hamnade på golvet innan när jag spillde från en liten dekoration vi gjorde innan jul.

Det mesta av julen är bortplockat nu. Bevisen är polkagrisstängerna i köksfönstret och lådorna som fortfarande står mitt i vardagsrummet.
Fönstren ekar tomma och jag både önskar och inte önskar att det kommer sol imorgon så att jag kunde få putsat dom innan jag hängde upp nya gardiner.
Det känns som att det vore bra att ha det gjort. Men det är onekligen bland det tråkigaste jag vet att göra.

I övrigt har jag spenderat dagen i bilen. Morderens då. Kollat pris på nya däck. Bokat tid för byte av hjullager. Sånt där vuxet.
Egentligen ingenting jag har koll på alls. Men morderen blev glad för hjälpen och det är ju fint.

På vägen stannade vi till nere vid havet en stund och blickade ut.
Andades havsluft en liten stund.

1603685_263609097119594_882793953_o

I vanlig ordning vackert. I vanlig ordning rogivande.
Man blickar fram i något stort och mäktigt.
Och precis så känns framtiden. Stor och mäktig.

Och jag känner mig ungefär likadan. Jag har tagit tillbaka makten som jag så länge glömt att fanns.
Och medan jag känner att bröstkorgen fylls med ny luft så kommer kraften.
Det här är min tid och jag skall göra något bra av den. Om det så skall ta en evighet så skall jag komma närmare målet. Dag för dag.

Morgondagens mål är att ringa och skälla på komunen. Informera dom om att dom är idioter och att deras system inte funkar. Men det är klart, det är ingen nyhet.
Sedan fortsätter vi så i några samtal till.
När eftermiddagen kommer imorgon så hoppas jag att stenen som tynger axklarna är något lättare.

Jag hatar att bråka. Jag gillar inte konflikter. Men när det går ut över mitt barn då blir jag en tiger. Då går det för långt.
Och nu är det dags att ryta ifrån. Hårt. Så att det hörs!

Men först så skall jag väl hänga den där tvätten, dammsuga upp strösslet och fylla på kaffekoppen antar jag.
Vi börjar där. Det blir bra så.

 

 

One thought on “Och jag skall ryta som en tiger…

  1. Aldrig ätit norska fiskbullar jag men det skulle säkert smaka då jag är den största allätare jag känner ;)
    Fin bild. Jag bommade otroligt nog havet under skånevistelsen nu i jul. Trist och mer därtill. Pissväder och ingen lust att dra med kidsen i ösregn och blåst och den dagen det var fint väder hade vi ingen bil.
    Får invänta sommaren för att få frihet…

    Lycka till med samtalen idag! På dem bara!

Kommentera

