Alltid så är man ju lite fel…

1499268_256585514488619_294148557_o

Fem minuter från mig ligger detta fantastiska hav.
Ofta vågigt och oförutsägbart.

Lite så som jag känner mig. Allt som oftast.
Antingen väldigt, väldigt lugn. Eller väldigt, väldigt upprorisk. Vi kan säga grinig.

Som jag skrev tidigare så lovade jag att jag skulle sluta verka så sur detta 2014.

Ni är många som kallar mig bitter. Med glimten i ögat förvisso. Det är inte utan att jag inte förstår Er.
Det finns hemskt mycket sanning i det.
Och det är jobbigt – både för Er och mig, den här bitterheten.
Jag lovar!

MEN – då kommer vi till kontentan:
Nu är det fasen mig inte bra att vara glad heller? Eller att försöka blicka framåt?

Då minsann får man höra att: ”Nej, men det kommer inte gå. Det kommer inte bli så. Hur kan du tro något sådant.
Du kommer falla.”

Och då undrar jag lite – Hur vill ni att jag skall vara? Hur vill ni ha mig?
Bitter och kanske lite mer realist? Eller glad och positiv?
Jodå, jag är så väldigt medveten om att det kan gå åt helvete… Men låt mig då hellre veta att ni finns där och ger mig lite plåster när jag skrapar knäna.
Säg inte att det inte går.

Jag kanske inte heller tror på mig alltid. Kanske inte jätteofta alls.
Men jag behöver att ni gör det. För det är mycket med Eran hjälp jag tar mig framåt.

Fast det kanske är bättre att jag är lite bitter? Att jag går kvar i samma spår. Ältar samma saker.
Tröttnar. Slutar kämpa. Ser saker i svart?

Nej, för bövelen. Det är väl klart som fan att det inte är!

Faller jag, så faller jag. Vi har varit med förr. Det går över. Man överlever.
Men låt mig prova. Håll mig i handen.

På något vis känner jag en förändring. Som kommer djupt inifrån.
Jag måste ta tillvara på den. Innan det är för sent.
Och den här gången vill jag verkligen klara det.

With or without you!

2 thoughts on “Alltid så är man ju lite fel…

  1. Jag tänker, i min åldrade visdom, att det viktiga är vad DU vill, vem DU är. Känner du att det är dags att ändra fokus, så gör du det. Oavsett vad folk omkring dig säger. För du kommer ändå alltid få höra att du gör fel, så det är lika bra att du skiter i att anpassa dig och kör ditt eget rejs, som du kan stå upp för, istället. Direkt.

    • Så klokt kvinna. Mycket klokt. Och det är väl det jag börjar inse. Jag blir bara lite trött i kanten! :)
      Men ptja… nu jävlar kör vi!
      Now it is about ME :D

Kommentera

