Jag skall sluta verka så jävla sur år 2014.

gevär

 

Jag kan kanske uppfattas så ibland. Som att jag håller ett gevär. Osynligt dårå.
Jag får höra att jag ser sur ut. Jag verkar tvär. Bitter.
Grinig. Trött.

Och vet ni? På riktigt?
Det är faktiskt sant. Jätteofta.
Jag är skitirro. Skitless och skittrött.

Problemet är att Ni misstolkar – mina älskade vänner. Ni tar åt Er så väldigt mycket.
Det är inte Ni, det är jag. För så är det oftast.

Jag tänker för mycket. Grubblar ännu mer. Så ser jag kanske lite sur ut. Eller låter lite kort.
Det är inte Er.
Det är jag som har lite dålig koll på det där med att göra flera saker samtidigt. Att inte låta grubblerierna ta överhand.
Det är inte min mening.

Detta är ett av mina mål för 2014.

Jag skall sluta se och verka så förbannat sur.
För jag är faktiskt inte det, gentemot Er.

Men världen mina vänner. Världen. Är en plats fylld med ondska och idioter.
Ibland tar det bara överhand. Det är inte meningen.

Jag lovar att skärpa mig och lägga ner geväret.
2014 skall bli vapenfritt.
Nästan.
Tror jag.

Work with me here please!

3 thoughts on “Jag skall sluta verka så jävla sur år 2014.

  1. När jag hör gravida kvinnor som blir attackerade av folk från både höger och vänster som tallar på magen och vill diskutera graviditet, då undrar jag om jag hade en neonskylt som blinkade ”GE FAN I MIG!!!” i pannan när jag var på tjocken. INGEN gjorde så. Och det var väl i och för sig tur det, för jag HADE gett dem på käften. Å andra sidan verkar jag ha skylten ”Fråga mig, jag kan allt som stans geografi!”, värsta turistmagneten, tänd nu istället.

    Igår läste jag om affirmationer och jag funderar på att testa dem. Det funkar visst även om man de 27 första gångerna inte alls menar det man säger, förr eller senare gör man det. Så vad vill vi affirmera nästa år? ”Jag är en fantastisk människa” eller ”Jag är himla kompetent” eller ”Jag är vacker och älskad” eller nåt sånt kanske? Och så säger man det tio gånger varje morgon. Rätt vad det är stämmer det.

    • Haha. Affirmationer ja. Vettefasen om det kan funka men… Borde kanske testa? ;)
      Har du börjat och isf vilken kör du?
      Idag tror jag det blir (med tanke på 11 timmars jobb)
      ”Magen kommer inte rasa, magen kommer inte rasa, magen kommer inte rasa”

      Oh lord.. it´s gonna be a long day!;)

  2. Ping: Alltid så är man ju lite fel… |

Kommentera

