The third day of Christmas…

… Ja, eller hur det nu var med det där?!

Vi har i alla fall varit sådär pyssliga idag.
Tagit tag i projekt som legat en stund men man inte riktigt känt att man haft tid med.
Idag hade man ingen ursäkt längre.
Fram med oömma kläder och penslar.

Byrån som vi köpte på Återbruket för en femtiolapp skulle få ny färg för att kunna passa in på Talibanens rum.
Ptja, jag antar att ni inte behöver så värst många gissningsförsök för att lista ut vilken färg det blev.
Hon är lite smått förutsägbar min lilla människa.

Sedan gav vi oss på min lilla paradhylla som jag fick av en vän för ett tag sedan.
Den skall få lov att få ett nytt liv inne på toaletten.
Och ja, den skall bli svart.
(om mamman själv får välja)

Ungefär så här såg det ut under tiden. Om man bortser från alla målarfläckar mamman har på kroppen då.

julen dag 3

 

Under tiden färgen torkade lite så passade vi på att ta en promenad i det inte så jättefina vädret. Det gick fint tills vi kom ner till havet men då blåste det mer eller mindre väldigt kalla och sura vindar.
Det blandat med spöregn fick oss ganska snabbt att vända hemåt igen.
Blöta in till skinnet.
Men vackert var det minsann … och det var skönt att få lite luft!

961970_260169477463556_1692499415_n

Inte nog med det … Talibanen såg minsann en delfin på hemvägen.
Kanske inte riktigt i sitt rätta element men vad gör det?
En delfin är ju alltid en delfin. Oavsett vart den måtte befinna sig!

1493036_260169494130221_183716004_n

Och så var den dagen över.
Resten av dagen tänker jag spendera på soffan med bok och filt.
Vänta på att det blir morgon.

Så godnatt mina vänner. Jag önskar Er en fin fredag!

Kommentera

