Dagen före dagen…

Det är åtminstone dagen före Lucia. Och som liten har väntat…
Att dom inte firar Lucia förren på måndag vill hon inte riktigt gå med på. Jag misstänker att vi får sjunga luciasånger hela helgen!

 

LuciaTalibanen

Imorgon vankas det jobb – fast endast åtta timmar och sedan är det minsann helg. Helgfenomenet känns ju onekligen mycket trevligare när man gjort sig förtjänt av det. Det är inget snack om saken!

Planer för helgen? Näe. Egentligen inga alls.
Kanske försöka att få till en playdate med familjen. Julbaka lite. Skura golven. Skjuta julgran. Sådant där fint adventstrevligt ni vet!

Såhär såg det förövrigt ut förra året när vi hämtade våran julgran. Vi får se hur många skott som krävs i år! :)

Och helgen för Er? Planer?

 

Och snälla, rara ni – Ni är – jättemånga här (i mina mått mätt) som hänger här. Men ni är så tysta. Och jag blir lite nervös. Vad vill ni läsa om? Hit me!
Hjärnan är som gröt om dagen. Och jag lovar – Jag skriver om nästan allt. Så länge det inte berör Greklands Ekonomi och andra eh…sådana där ämnen. Inte så insatt lixom!

Så kom igen nu – Vad vill ni läsa om?

 

 

3 thoughts on “Dagen före dagen…

  1. Vad fin hon är! Men vilka dumheter att fira lucia på måndag när det ÄR lucia en skoldag och en fredag dessutom??

    Jag läser om vad som helst, just nu skulle jag föredra ett recept på kaningryta…

  2. Vackraste hon! Jag vill också skjuta gran!
    dedikerar Tiny Dancer till dig och önskar mig en gammal goding, en jul för minst fem – mest tio – år sen. Berätta hur det kommer sig att du är mamma, hur kommer det sig att du är lite mjukt besatt av julen och… Hmm… JA! Hur vi lärde känna varann? Reklama lite för tant Layil nu eeheheh eller not. Men. Jag vill veta. Allt. Allt. Allt. Vackert och fult.
    Jag älskar dig. Allt det fula, minns, det gör dig än vackrare. From the inside, deep in, all the way out. <3

  3. Skjuta gran =) Tack för berömmet det värmer. Angående skriva på folks sidor verkar det vara ganska passé. men jag vet precis vad du menar. Man vill gärna ha en kommentar på inlägg man gör. Men ja man får nog vänja sig vid tanken med silence vobiscum=)

    Angående ämne att skriva om. Skriv det som ligger närmast hjärtat det är oftast det som är roligast att läsa om. Ha det bäst / Paret Hårdrock

Kommentera

