Det blev House of Horror här …

 

Man tror man har koll. Eller ja, försöker intala sig att man har koll. Även fast man vet att man kanske inte egentligen har det. Alls.
Oh well… det kunde självklart ha funkat. Det kunde det. Men jag var dum som trodde att jag skulle klara det. När jag inte lyckats något annat år menar jag.

Ja, jag pratar om det där jäfla pepparkakshuset. Och ja, vi måste ha pepparkakshus. Det är viktigt. Det hör julen till.
Nog om det.

Det började såhär:

1474259_252394321574405_1467978670_o

 

Lim aka smällt socker. Överallt. Inklusive under min nagel.
Har Ni någon aning om hur ont det gör? Inte? Det har jag. Det gör skitont. På riktigt.
Och så knäcktes väggen oxå … men det är klart. Vi löste det med.
Och på något vis blev huset sådär skevt. Som att det stått ute i vinden i många år …

Misströsta inte kära barn … Det här blir nog bra skall du se …
Pretending to be a happy mom. Check!

1470675_252432588237245_478450566_n

Ja, men ni ser ju …
Talibanen var i alla fall jättelycklig. Och då hon inte gillade julkalendern på tv plockade mamman tacksamt fram Ipaden och drog fram ”Teodor´s Julekalender” som hon själv tittade på när hon var liten.
Mycket uppskattat!

Tillslut såg det ut såhär.
(nej, det är fortfarande inte helt klart men luften gick änna ur mig)

Att det ser ut som att det hänger brandoffer i fönstrena tänker vi inte på va?

 

1473721_252438478236656_1090097868_n

Kommentera

