Jobb, squats och dagen som försvann…

Det är något fint med att lägga sig dom dagar man har jobbat. För min del var det ett tag sedan jag gjorde det. I alla fall om man räknar bort dom senaste dagarna. 
Det gör gott i själen.

Att det är tillbaka till samma bransch där man egentligen inte ville hamna får gå för den här gången. Allt sker kanske av en mening och imorgon funderar jag lite på att kolla på distanskurser. Plugga klart det som behövs för att äntligen kunna gå vidare!

Misstolka mig rätt – jag är på intet sätt missnöjd över detta jobbet. Tacksam ja. Men om jag tänker spendera nästkommande 20 år såhär – nej!

image

Jag önskar mig lite mer av livet.
Sedan vet man aldrig vart man hamnar.  Det är så sant!

Förövrigt började jag träna i lördags. Och hann sluta ungefär när jag lyckades ta mig ur sängen i söndags. Oh hilfe, vilken kamp.
Det tog exakt 20 squats för att skapa ben som kändes som att dom var fastlimmade. Felaktigt. Med spikar i.

Och vi skall inte prata om dom där konstiga lätena som kom från knäna.
Om knän låter när dom går av så är det förmodligen ungefär så kan jag gissa!

Skall vi konstatera att jag är otränad? Att jag måste göra något? Typ pronto?
Innan kroppen ramlar isär.
Ja,  men vi säger väl så. Igen.
Tills nästa gång träningsvärken dödar mig. Vad kan det ta denna gången? 5 squats? :)

Nej, mina älskade vänner,  ovänner och annat löst folk. Det är dags för tant att sova!

Imorgon är nämligen den första dagen på resten av mitt liv!

(Jaddajadda, tänker ni – vi har hört det förut – jag med säger jag! )

Godnatt!

2 thoughts on “Jobb, squats och dagen som försvann…

    • Hur gör djur – var min spontana tanke.
      Alltså.. jag vill .. och jag tänker.. och tänker lite till. Sedan vaknar jag med en chipspåse i famnen.
      Hur gick det till lixom? Skärpning!
      Vad skall man hitta på? Squats var tydligen inte min grej iaf! ;)

Kommentera

