Jul-Hitler kommer igen…

slingor

 

Ljusslingorna ute är uppsatta. Likaså slingan uppe på balkongen.
Det står hundra tomtar på köksbordet och väntar på placering och i alla fönster hänger det julstjärnor och det står adventsljusstakar och sprider sitt varma sken.

Vissa tycker att jag är tidigt ute. Själv tycker jag att jag är sent ute. För att vara mig.
Jag brukar vara klar runt mitten av november. För att hinna ta in, andas, varva ner och njuta.

För ja, jag njuter av december. Jag njuter så det nästan gör ont. Det är så vackert och tryggt med alla ljus. Med allt pynt.
Med alla tomtar.
Magi mina vänner. Magi.

 

sanna fönster

 

Talibanen är såklart smittad av modern och har idag dekorerat sitt eget lilla julfönster.
Så fint och prydligt så minsann!
Och jag älskar att hon vill ha åtminstone -lite- struktur på grejerna. Avstånd och så.. även fast det kanske kliade lite i mammans fingrar efter att bara hjälpa till -lite-.
Jag gjorde det inte. Jag lovar.
Hennes fönster, hennes val.
(om man bortser ifrån att det var mamman som stog med järnhand och valde vilka tomtar hon fick och inte fick ta då!)

Och ja, det är ok. Ni kan kalla mig för Jul-Hitler. Jag överlever det!

 

himmel

Förövrigt såg det ut som att himlen skulle  brinna upp tidigare.
Slutet av november och det är i skrivande stund 8 varma plusgrader ute. Vad handlar det om?
Eller ja, jag kanske vet. Säg det inte. Jag blir lite lessen i ögat!
Vad gör vi mot våran jord?

 

Nej, dags att sluta grubbla! Imorgon vankas det jobb. Det var ju inte igår direkt.
Hurra!

 

Nacht!

Kommentera

