Igår bultade hjärtat… Idag så gråter det…

Hjärtat gråter av lycka idag,
Det började redan igår när vi körde över Angeredsbron.
När vi kom till korsningen vid Gårdsten och såg skylten mot Angered, då gjorde hjärtat ett skutt och grät lite.
Av lycka.

Att se alla ljusen som uppenbarade sig när vi körde över Angeredsbron.
Känslan som spred sig genom benmärgen. Vi var äntligen hemma.

Hus på hus…civilisation. Upplysta fönster.
Det är skillnad från skogen det…

Landade hemma hos bästa J och T. Fick en god middag. Talibanen fick bubbelbad.
Mamman fick ett glas rött.
Avslutade med skräckfilm som mamman somnade till. Ljuvligt.
I säng innan klockan var ett. Semestertrött.

Härlig frukost. Tassimo-te. 2 ipren.
Bege sig in till stan. Handla lite. Äta lite. Titta på folk.
För en som egentligen avskyr folk och folkmassor kändes det märkligt att älska femmanhuset en lördag i november.
doesnt make sense at all!

Nu är klockan snart kväll. Dags att bege sig till Lina för lite umgänge innan vi åker in till stan och träffar upp Erica.

Det här mina vänner, det här är helt fantastiskt.
Hjärtat gråter av lycka.

Jag älskar Göteborg. Jag älskar mina vänner. jag älskar civilisation!

20140227-233450.jpg

Kommentera

