Dagen man trodde man att aldrig skulle överleva…

Ja, visst låter det överdrivet? Klyschigt. Jag håller med.
Men där runt 10-tiden på förmiddagen, när jag kaskadspytt sedan halv sex på morgonen och feber/frostkramper red igenom kroppen på mig. Då var jag inte riktigt säker på om jag skulle överleva.
Vuxna människan kan man tänka.
Man dör inte av varken 39 graders feber eller kräkningar. Det vet man. Men känslan. Herrejävlar, så liten jag var.

Vid 8 på morgonen fick jag ringa M.
”Snälla, kom och ta Sanna. Jag klarar inte av att vara Mamma. Och jag har gett henne chockladbollar till frukost”

Så M kom och tog över barnet medan en annan spenderade precis hela dagen i sängen. Febern vägrade ge med sig och det var en dag som kom och gick i dimma.
Imorse var det bättre.  Lite feber och skit kvar .. men några extra timmars sömn på det efter att Talibanen åkt till dagis bättrade på allting avsevärt.

Nu såhär på kvällen skulle jag nog nästan kalla mig feberfri. Magen är fortfarande småkass men inget som inte är hanterbart.

Det är konstigt … När man känner sig så kass som jag gjorde igår så är dagar som denna rena halleluljah moments. Man är så tacksam. Så glad. För man mår Bra. Gudars, vad lyckligt lottad man är.
Varför i hela friden är man inte tacksam för det lite oftare?

vinterbörjan

Så idag är jag vansinnigt tacksam över dom där 7 minusgraderna jag vaknade till imorse.
Jag är tacksam över frosten och över den vackra vintersolen.
Jag är tacksam över att det blev dags att julpynta – ännu en gång, att gardinerna nu är strukna och att mina golv är nyskurade.

Tacksam för att Talibanen är frisk. För att det vankas en resa till helgen och för att det lite mer än en månad till julafton!

Och med det sagt så tänker jag gå och lägga mig.
Imorgon börjar den heliga processen med julpyntet. Allt måste göras i en viss ordning och på rätt sätt.
Ingen annan än jag (och nej, inte talibanen heller) får ställa fram tomtar och pynt. Det är det Jag som gör.

Kalla mig för Jul-Hitler!

Men nu sover vi lite först… Och glöm nu inte att vara tacksamma.. både för det stora och det lilla!

Kommentera

