Mitt hjärta…

photo (2)

 

Ungefär sådär såg hela våran  gårdag ut.
Inga bråk, inget skrik, ingenting. Om vi bortser från lite mattrassel. Och det är ju inget ovanligt.

Ungen fick välja kläder och bara det minskar ju krigsrisken med 300%.
Min älskade lilla pre-teen!

När hon dessutom fick lov att springa runt och ta massa kort blev lyckan än större!

 

20131112_161815_resized

…Notera Talibanens fina frisyr som hon skapat på mig…
(inte dom rymningsbenägna melonera helst!)

 

Idag åker vi runt och fixar med ännu fler papper för att Talibanen skall få pass och personnummer.
Det skall väl till att vara hemskt omständigt allt det här.

För att dotra skall få pass måste mamman ha ett nytt giltligt norskt pass. Vilket hon nu skaffat.
Hejdå 500:- som jag inte alls hade velat lägga på annat. (för någon resa lär det ju inte bli!)

Sedan måste dotra ansöka om ett norskt personnummer. Då behövs det såhär i efterhand ännu fler papper och intyg.
När personnummret väl kommit Då kan vi gå dit med mammans nya pass och beställa ett till dotra.
Ja, jag säger då det … Meck!

Så off we go.
Hej, Sverige, Hejdå Sverige. Hej Norge, Hejdå Norge.

 

Run Forest, RUN!

 

20131113_070014_resized

…Redo för en ny dag på Dagis…

 

One thought on “Mitt hjärta…

  1. Hej…

    Apropå kläder och bestämma själv. Min yngste son var 3 år när jag gav upp att köpa kläder till honom utan att han var med… Inte för att han fick välja fritt utan för att hade han sagt att han ville ha dessa kläder i affären så fick han tusan använda dem sen…
    Men jag brukar trösta mig med att barn som vet vad de vill nog kommer lite längre här i världen… Hoppas jag ;-)

    Kram

Kommentera

