Pingstliljor, Hiv och otekniska morsor!

Efter ett par dagar vab är vi åter på banan igen.

 

katt och liten

 

Liten har återvänt till dagis och imorse fick jag och M skyfflat undan alla grenar och löv som låg i stora högar över alla gräsmattan.
Planen är att resten av de fula nyponbuskarna skall klippas ner och även allt annat som är dött och trist här ute.
(när skall man plantera lökar? Jag vill ha sånna där pingstliljor. Borde jag kanske redan ha gjort det?)

Och om alla goda ting är tre så är dom onda två?
Tänkte jag skulle åka in och ta dom där proverna på sjukhuset jag tydligen hade missat?!
Det var då verkligen inte dom proverna jag hade tänkt mig utan något helt annat…
Men det är klart – om några veckor kommer jag ha svart på vitt att jag varken har Hiv, syfilis eller något annat.
Det är ju fint!

Medan man väntar på att dom skall tjuva ens blod så kan man ju i alla fall glädja sig åt den vackra utsikten!

bohuslinden

 

Förövrigt har Talibanen (JA, talibanen) lånat en Ipad som mamman i sin tur lånar.
Mamman är dock skadat oteknisk och ni vet, ganska senil … så jag lyckas självfallet inte synka bloggen och Ipaden… även fast jag på något vis gjort det med telefonen…
(och jag har nog gjort något konstigt med det med)
Men eh… anyone teknisk härinne? Jag kan lixom inte logga in! Doh!

Och så har mobilen slutat att synka korten med facebook oxå. Sjukt irriterande.
Jag är för lat för att krypa på golvet varje kväll för att föra över kort i datorn.
Dagens i I-Landsproblem.

Över och Ut!

Kommentera

