Det där med gröna eller ruttna fingrar dårå…

image

Man kan göra mycket med en trädgård.
Jag har som bekant inte gjort så mycket med min…
När det pratas om gröna fingrar i mitt fall menar folk mer att de är ruttna eller eventuellt gröna av mögel.

Jag vill så mycket men det tydligen knappt skillnad på brännässlor och bärbuskar.
(Att jag råkade sätta mig med hela mufflonet och kissa i brännässla inte bara en utan två gånger säkert väl allt)

Men kratta klarar till och med jag.
Så nu är hälften krattat och M har börjat och kapa de vildvuxna (tvärfula)  nyponbuskarna som växer hejdlöst.
Ett mysigt göra som får allt att se ack, så mycket trevligare ut!

image

Nu återstår bara att komma underfund med hur vi får bort skiten.
Och resten av arbetet.

Hå hå, ja ja… nu blir det minsann varm chocklad och negerbollar.
På en tisdag.

För det har vi förtjänat!

image

Kommentera

