Det där med att vara tacksam…

Man skall vara tacksam för att man har ett jobb, hör man.
Det skall man. På riktigt. För det är nämligen inte det lättaste att hitta ett jobb i dagens läge.
I synnerhet inte ett man trivs med.

Den diskussionen skulle jag kunna driva Hur långt som helst men jag väljer att låta bli.

Istället undrar jag: Hur tacksamma är de här grabbarna just idag?  Just nu?
Det har blåst halv storm hela dagen och regnet har obönhörligt forsat ner över dom.

image

Från min torra, trygga plats bakom mitt fönster stog jag och spanade lite. Inte ett leende har jag skådat.

Kan det vara för att dom idag inte är så jäfla tacksamma att dom har ett jobb?!

Shame on them! Right!
För man skall ju vara tacksam.  Glöm inte det!

Kommentera

