Vadfan, du skulle ju lära mig att äta med pinnar…

”This is how the story went
  I met someone by accident
  It blew me away, it blew me away”
När jag hänger tvätt kommer jag på mig med att sakna.
En obeskrivlig dov smärta i bröstkorgen.

När vi först träffades var det senvinter.
Lite samma väder som nu.
Det var lite kallt. Lite regnigt… och väldigt mycket vind.

Eller var det kanske Du som fick hela livet att kännas så stormigt?

Jag minns att jag kunde diskutera med dig som med ingen annan.
Jag tror vi berörde allt från politik och djurskötsel till tantra-sex.
Sådär fånigt perfekt.
Löjligt lyckligt.
Jävligt lyckligt.

Och vissa dagar när jag kommer på mig med att känna dina armar runt mig, trots att det är länge sedan dom funnits där är det som att jag  vill kräkas. Det smärtar mig att du inte finns där längre.

”It was in the darkest of my days
When you took my sorrow and you took my pain
And buried them away, you buried them away”

Herregud, jag vet att inte allt var perfekt. Inte ens då.
Men Vi var perfekta. Allt det där … Lilla som var  – vi – . Det var perfekt.

Vafan, du skulle ju lära mig att äta med pinnar!

”I wish I could lay down beside you when the day is done
And wake up to your face against the morning sun
But like everything I’ve ever known, you disappear one day”
Och istället för att ligga nära intill så står jag här och låter tårarna trilla över torkställningen.
Jag saknar till och med din jävla strumpa. Den ena vit, gråa, noppriga som fanns kvar av det paret jag fick låna av dig efter att jag blivit blöt om fötterna på väg hem till dig den där gråa regnvädersdagen.
Jag saknar att Din jävla strumpa inte hänger på min torkställning.

 

Vet du om att efter tio år så rubbar du fortfarande hela min existens?

 

 

Kommentera

