Allt har ramlat på plats!

Jag lyssnar på samma låt på repeat. Igen och igen. Och igen.
Jag är bara inne andra dagen nu.

Kroppen krampar mycket i saknad.
Stunden den inte gör det vältras den i bitterhet och sorg över allt som inte blev.
En känsla av misslyckande.
Det är tunga dagar nu.

Men tack o lov finns Talibanen. Älskade lilla Taliban.
Som tidigare ikväll undrade om jag hade hjärnvärk. Vilket jag ju hade.
Hon tyckte jag behövde lite hjärnmedicin. Det vore nog bra.
Men först skulle hon undersöka mig…

”Mamma… vet du varför du har ont i hjärnan, frågar hon?”
Näe, svarar mamman sanningsenligt.
”Det är för att allting har ramlat på plats där inne nu! Då gör det lite ont. Men sedan blir det bra om man tar lite hjärnmedicin.”

Herregud, vad skönt att få veta. Allt har ramlat på plats! Efter 30 år. Finally.
Det  var det jag ville höra.
Älskade unge.

Livet får väl vara skit då. Vi överlever det här med? Jag tror det.
Även fast jag just dom här dagarna har varit/är jävligt osäker!

Allt går över.

För trots allt.

Allt har ramlat på plats!

2011-12-21 2012-03-12 001 013

 

3 thoughts on “Allt har ramlat på plats!

  1. Smärtsamma dagar låter det som.
    Det är märkligt att det kan göra så ont lång efteråt.
    Men det kan det verkligen.
    Tacksamt att ha en Taliban som sätter perspektivet rätt.

    Kram från norr.

Kommentera

