One of those days…

Idag är det grått.
Det är kallt och kyligt.  Inombords och ute.
Trots den varma jackan går det som frysningar genom kroppen.
Det kan förstås vara febern som fortfarande spökar,  men jag tror mer på att det är livet.

Idag är en sådan dag man inte vill göra annat än att gömma sig.
Stänga ute omvärlden.  Strunta i telefonen. Glömma allt det där runt i kringet.

Idag vill jag inte vara med längre.

Det finns så mycket jag egentligen skulle vilja säga … men jag vet att det finns ögon här.
Ögon som inte bör se. Som inte har de godaste intentionerna.
Det får mig att känna mig lite låst. Lite handikappad.

Vi går mot en oviss framtid. Den är skrämmande, ack så skrämmande!

Men innan alla beslut är tagna åker jag och hämtar Talibanen,  tar mig hem och gömmer mig för världen en stund.

Kommentera

