Den slarviga, oansvariga dottern vs morderen.

En morgon i den dysfunktionella familjen kan se ut såhär.

Man vaknar och ser att det börjat ljusna.

Man tänker – ”Helvete! Såhär ljust har det inte varit klockan sex de senaste morgnarna jag vaknat!”
Man gör ett ninjaskutt ur sängen och staplar ut i köket medan man ramlar rätt in i dörrposten och vrider huvudet ur led för att se vad klockh*lvetet hunnit bli.

Visste jag det inte – 07,10.
Exakt den tiden modern kommer för att hämta Talibanen till dagis.

När man väl står där hyperventilerandes, naken och vild i blicken då kommer modern (idag kallad för morderen) in genom dörren.
Gud, vad jag önskar att jag drack alldeles för mycket vin igår så att jag åtminstone hade ett par promille kvar i kroppen.
Det här mina vänner kan bli min död!

Frukost på Talibanens dagis är 07,30. Som på alla andra dagis vill dom att man kommer i tid. Jag förstår det.
Talibanen lär komma ungefär fem – tio min försent. Jag tycker att tio minuter denna ENA gången är legitimt. Min unge kommer inte försent annars.

Morderen kokar. Och rasar lite.
Jag väcker Taliban. Som tack o lov är en lycklig Taliban den här morgonen. Kläder på. kattvätt. Gummistövlar. Check.

Hårborsten.
Vart.fan.är.hårborsten?

Hyperventilera. Dra morgonrocken (självfallet utan bälte) tätare om sig och jaga medan moderen hänger över axeln och klagar på den extrema röran som råder.
Nej, det är ingen röra. På det viset. Ja, det ligger lite saker här och lite där. Men vissa (som morderen) är extremt pedantiska! Dotterns blodtryck stiger.
Borsth*lvetet är borta.

Morderen svär. Pustar och gnäller. Dom får köra vägen om henne. För man ÅKER INTE TILL DAGIS MED OKAMMAT HÅR!
Jag hade faktiskt kunnat slänga i en tofs i det.
(Nej jag gillar inte heller att skicka iväg henne okammad och trasslig… men ibland har nöden ingen lag och frukost är viktigare än kammat hår)

Morder och Taliban försvinner ner trappen. Morder fortsätter gorma och svära. Dotter stänger av.
Det var något om att jackan var borta. Det var fel kläder. Det var rörigt. Jag vet inte.
Min hjärna. Mitt blodtryck. Andningen.
HILFE!

Dörren smälls igen och kvar står dottern. Med en smak av spya i halsen.
Magkatarren är på sitt bästa. Nerverna söndertrasade. Hjärtat bankar likt en ångvält going mad.

Är.Det.Här.På.Riktigt?

Den här dagen borde rimligtvis inte kunna bli sämre!

Nu skall den hemskt, slarviga, oansvariga, dottern spendera dagen med att perfektionera sitt hem och hitta den där jäfla hårborsten.

Vad skall ni själva göra då? Vaa? Har ni haft en lugn och harmonisk morgon kanske?

scream

2 thoughts on “Den slarviga, oansvariga dottern vs morderen.

  1. Nix du, för det här är en sån morgon när ALLA jag hittills pratat med har försovit sig. Jag, chefen, kollegan, larmkillen…….. Så det är nog nåt i luften. Upplys morderen om att det inte är lämpligt att svära inför barnbarnet…….

Kommentera

