Spökstaden Strömstad …

spökstad

När vi kom underfund med att ”Djungellandet” var stängt igår så började jag tänka på vad det faktiskt finns för barn i den här staden.
Jag insåg mig snabbt besegrad av tanken.

Det finns ingenting. I varje fall inte om man räknar från september till maj.
Det är dött. Tomt. Trist.

Jovisst, vi har Djungellandet som är öppet torsdag till söndag.
Biblioteket? Men face it – Hur spännande är det over and over? Man får ju inte ens prata där inne.
Och bio då – när det går någon barnfilm. Även där gäller ju – Hur många gånger kan man se en film?

Jag blev faktiskt ledsen när jag insåg det här. Det känns – jävligt trist.
Att sedan utbudet av aktiviteter för små barn är hemskt begränsat även det känns inte heller speciellt roligt.

Natur och skogspromenader i all ära… Men det går till en viss gräns.

Och med denna insikten – now what?
Hur går vi vidare?

Liseberg 2011

…Liseberg 2011 – Göteborg – Vi saknar dig…

 

Kommentera

